door Beamer » 30 jun 2012, 16:35
Dag mede Mercedes enthousiasten,
Ik lees met regelmaat met plezier jullie conversaties.
Misschien aardig als ik als nieuwe deelnemer iets over mijn Mercedes passie vertel.
Als liefhebber (en nog steeds!) van BMW's ben ik toch ook steeds meer in de ban van Mercedes geraakt. Enkele jaren geleden kocht ik ongezien (verbaas mij er nog steeds over dat ik dat heb gedurfd) op eBay.de een fraaie rookzilveren 300CE uit 1990 met Saffraangeel Pullman interieur uit Duitsland met toen 100.000 op de teller en duidelijk een auto die zijn dagen met name in een droge garage sleet. Technisch perfect m.u.v. de airco die ik dit najaar laat aanpakken. Nu onlangs een zwart blauwe (199) 560SEL 1986 met kat uit Spanje gehaald. Een wat mysterieuze auto, in 1986 vanuit Sindelfingen geleverd aan Zwitserland en vandaar uit naar Andorra verkast. Tot 2002 daar ongebruikt in een garage gestaan en toen op Andorrees kenteken gesteld. Dat was de eerste officiƫle registratie. Ik maakte mij zorgen over de belastingvrije status en heb eerst met RDW overlegd. Zij konden niets toezeggen maar zeiden wel dat als de auto niet uit 2002 kon zijn zij waarschijnlijk de productiedatum zouden hanteren. Gelukkig geen centje pijn bij de RDW, met de uitdraaien van de fabriek erbij werd de auto probleemloos op 1986 geregistreerd.
Om de historie even te vervolgen, in 2005 (bij 34000 km op de teller) werd de wagen aan familie in Noord Spanje verkocht en onlangs dus door mij vanuit Spanje naar Nederland gereden (nu 60.000 op de teller). Voorzien van grijs leren bekleding, hydro pneumatische vering, coupe stoelen achterin, orthopedische stoelen voor en voorzien van gordijnen en standkachel. Eigenlijk de enige dure opties die ik mis zijn de koelkast en de Reiserechner. Overigens weet ik niet of ik die laatste echt mis aangezien dat digitale in combinatie met de analoge klokken mij niet echt fraai voorkomt. Nu Ad Ruissen er binnenkort LPG injectie in gaat zetten is ook dan de verbruiksmeter niet meer echt nuttig.
Ik ben druk doende de laatste technische puntjes op de i te laten zetten. Druk op zoek naar Eberspacher midden- en einddemper tegen wat voordeliger prijzen dan wat Mercedes ervoor rekent. Valt niet mee.
Oh wat misschien nog wel aardig is te vertellen, de Mercedes stond op mobile.de en de Spaanse verkoper vertelde mij dat er slechts 3 reacties waren gekomen op de auto maar alle vanuit Nederland.
Nog even en Nederland heeft het fraaiste bestand aan W126's.
Nu nog op zoek naar een belastingvrije fraaie E300TD estate maar daarbij heb ik al wel gezien dat fraaie exemplaren, niet afgereden exemplaren nauwelijks meer te vinden zijn.
Groet,
Edwin