Wichard, een slim idee om de vorm te maken om de onderdelen in te zetten.
Verwisselen van de delen, moet namelijk voorkomen worden i.v.m. het slijtage patroon.
Bij het berekenen van de drukstuk dikte, met welke hefboom verhouding ben jij aan het rekenen geslagen?
Toch niet 2,3 hè zoals in de tabel van Wasibi, want dan zit je er een 0,2 mm naast met de dikte berekening.
Jij hebt de zelfde motor als ik.
Nameten van de hefboom komt de verhouding uit op 1,6.
Je had er drukplaatjes inzitten van 4,75 en 5,1 en je gaat er dikkere inzetten?
Als de klep in de klep-zitting inslijt, steekt de klepsteel hoger boven de cilinderkop uit.
Dus moet je er een dunner drukplaatje inzetten om de juiste voorspanning op de klep-stoter te houden.
Ook is het raadzaam na verwijderen van de hefboom, de hoogte van de klepstoter boven de kop te meten.
Die moet 31,5 zijn, maar kan wel eens 0,3 mm afwijken, zo kan je de juiste voorspanning berekenen.
Waarschijnlijk is dat de reden, dat de kleppen nog tikken.
Heb je na montage van de nieuwe drukstukken ook een laatste controle uitgevoerd?
Stuur mij anders even een PB met jouw berekeningen.
Groet,
Rob