Ik heb nu een paar posts bij elkaar dus dacht ik dat de tijd gekomen was om me eens voor te stellen.
Ik ben Peter, oorspronkelijk Antwerpenaar, en nu reeds meer dan 20 jaar inwoner van de rustige Noorderkempen.
Ik ben opgegroeid tussen auto's : mijn vader werkte voor Opel toen nog GM) en had zelf een herstelbedrijfje, voornamelijk Opel, Ford, en de occasionele Fransoos of Italiaan.
Ik ben niet echt een 'autogek', maar kan mede door een technische opleiding prijs stellen op goed gemaakte dingen.
Ik had in het verleden een W123 en een W124, en toen ben ik overgelopen naar BMW. Nu ben ik, 15 jaar later, teruggekeerd naar de MB stal. Eerst met een VIano als bedrijfsbus (ik ben ondenemer), en nu een 500SEC als privévoertuig.
Ik vond mijn SEC een dikke maand geleden bij een klein bedrijfje in Amersfoort. De auto had slechts 112000 km, komt uit Zwitserland, en was voorzien van een Nederlandse APK.
Het was de bedoeling een auto te kopen waar ik zo mee het verkeer in kon. Ik heb namelijk al een knutselprojectje onder vorm van een Porsche 993, en deze moest een ready-to-go daily driver zijn.
Met de APK dacht ik wel goed te zitten, maar dat was buiten de Belgische technische controle gerekend. Die waren niet tevreden met de geïnstalleerde vering, vonden dat er teveel speling zat op de fusees, vonden de banden niet in orde, dat de lichten slecht afgesteld stonden en zo nog een paar dingen.
Ik ben dus de afgelopen weken als een gek aan het sleutelen geweest om de auto door de inspectie te krijgen. Ik heb de veren vervangen door originele, twee nieuwe schokbrekers geplaatst voor, de onderste fusees vervangen MET wieldragers omdat zelfs MB ze er met 15 ton niet uitgeperst kreeg, een ABS sensor vernieuwd, nieuwe banden laten steken, de injectorrubbers vervangen, de onstekingsmodule omgewisseld, olie en filters vervangen, nieuwe bougies gestoken (op de website van Bosch wordt als vervangingstype een bougie met weerstand opgegeven, en da's mis), en passant de verschrikkelijk verkrachte radioelectriciteit opgeschoond een een Becker met navigatie geplaatst, het leder helemaal schoongemaakt en behandeld, de lichten laten regelen, een gescheurde inlaattube vervangen, de batterij vernieuwd, de stokkende aftermarket alarminstallatie er uit gesloopt, en een roestpok uitgeroeid.
Blijven nog te doen : de accumulator vervangen, de cruise control herstellen, kleppen en klepsmering nakijken, en laten uitlijnen door een vakbedrijf dat oude Benzen begrijpt.
Dus toch weer een knutselauto...hmmmpf
Peter