[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
Duitse Milieusticker - deel 63 : Andere dingen - 3

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 18:29

Duitse Milieusticker - deel 63

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderator: Neerven

Re: Duitse Milieusticker - deel 63

Berichtdoor Olleke Bolleke » 12 mei 2012, 13:28

Vlim,

Je doet alsof je afhankelijk bent van de TUEV Nord of de ANWB en de RDW voor het verkrijgen van een sticker.
Dat is gewoon onzin.
Je kunt bij iedere vestiging in Duitsland van de Dekra binnenrijden en ter plekke een groene sticker aanschaffen.
In Kleef bevindt zich een DEKRA vestiging naast Herbrand, de plaatselijke Mercedes dealer.
Ook wanneer je auto niet is voorzien van een Duits kenteken krijg je die sticker. Dat is in Duitsland goed geregeld.
Voor een paar losse euro's krijg je die groene plak vooropgesteld dat de auto waarvoor je hem vraagt voorkomt
op de lijst met voertuigen die voldoen aan de milieu klasse 4. Zo simpel is het.

Dat het in Nederland een soort roulette is of je de sticker krijgt of niet interesseert me totaal niet.
Nog minder laat ik me door jou aan het werk zetten om dat geknoei van die instanties op te lossen, waarom zou ik.

Je opmerkingen over de Duitse industrie en boomknuffelaars raken kant nog wal.
Die zijn zo stompzinnig da ik er alleen over op wil merken dat bewezen is dat mensen in steden 1-2 jaar korter leven vanwege de uitstoot van stofdeeltjes.
Dat je daar als dorpsbewoner die maar een paar kilometer van je werkplek verwijderd woont geen interesse voor toont is tekenend voor je beperkte horizon.

Kom gewoon niet naar Duitsland wanneer je het te lastig vindt even bij een DEKRA of TUEV vestiging langs te rijden
om aan de Duitse wetgeving te voldoen.
Blijf lekker in Nederland.
Olleke Bolleke

Berichtdoor Benzzie » 12 mei 2012, 14:52

Ik kreeg afgelopen weer info van TUV Nord dat auto's van ouder dan 1994 die toch een stikker hadden als nog een boete krijgen omdat dit als onrechtmatig verkregen zou zijn.

de TUV geeft geen groene stikkers voor de W126 omdat auto's van voor 1994 de binennsteden niet welkom zijn, al gebruikt stookt mijn gas installatie minder troep uit dan menig auto van 2001.
sta je dan toch in een stedelijk gebied met een groene stikker wordt je zonder pardon weggesleept.

om over de snelweg van enschede over de A31 naar gronignen terijden heb je geen stikker nodig, maar voor de binnen steden die er aan liggen wel maar ben je al met al met een groene stikker niet welkom als je auto toch van voor 1994 is, Slepen is betalen van een hele hoge boeten, ze helpen alleen hun eigen kas te spekken en jou blij te maken met een groene stikker. die niet eens rechts geldig is.
Benzzie

Berichtdoor Olleke Bolleke » 12 mei 2012, 15:12

Niet het bouwjaar maar de hoeveelheid fijnstof die een auto uitstoot is bepalend voor de milieu klasse waarin een voertuig wordt ingedeeld.
Zelfs Mercedes personenauto's die in 2002 werden gemaakt, o.a. W210 met 320CDI motor voldoen niet aan de voorwaarden omdat ze niet zijn voorzien van een partikelfilter.

Het is tenenkrommend dat TUEV Nord dit soort onzin over bouwjaren blijft spuien.
Of denkt TUEV Nord dat al die W126 modellen die op Mobile.de etc aangeboden worden onrechtmatig zijn voorzien van een groene milieu sticker die overeenkomt met klasse 4?

Er wordt nauwelijks gecontroleerd op de aanwezigheid van de milieusticker en al helemaal niet gesleept.
De eerste boete is 40 euro, de volgende het dubbele.
Uiteindelijk kan er zelfs onvoorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd worden.
Zover mij bekend is dat nog niet gebeurd.
Olleke Bolleke

Berichtdoor Rene 420 » 12 mei 2012, 15:48

Ik kom regelmatig(4x per maand) in Duitsland en heb mijn sticker ook verkregen bij Tuv Nord in Munster. Omdat ik vanaf komst een Duitse auto heb, zit er een G kat kastje ingebouwd die zorgt voor de uitstoot. Bij Tuv Nord werd dit wel degelijk gecontroleerd of deze nog werkt voor dat de sticker werd afgegeven. Ik zit heel vaak in de binnen stad in verschillende steden.
Rene 420

Berichtdoor Vlim » 12 mei 2012, 22:09

Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Olleke Bolleke » 12 mei 2012, 22:19

Geluk gehad met de Nederlandse sticker roulette?
Laatst bijgewerkt door Olleke Bolleke op 13 mei 2012, 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.
Olleke Bolleke

Berichtdoor Peter 500SEC » 12 mei 2012, 22:26

Er is een Duitse internet aanbieder voor milieustickers

Ik heb er een mailtje naartoe gestuurd met de vraag of ik met mijn SEC in aanmerking kom.

Het antwoordt was, je kunt al raden, negatief

Had er wel bij vermeld dat ik zelf 40 sigaretten per dag rook :lol:

Laatstgenoemde is uiteraard geintje hoor
Peter 500SEC

Berichtdoor Bertorelli » 13 mei 2012, 08:49

Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Groetjes, Bert

'Mercedes-Benz Optimum aut nihil'
http://mercedes-w126.startpagina.nl
Bertorelli
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Olleke Bolleke » 13 mei 2012, 15:42

Het bouwjaar is niet bepalend voor het verkrijgen van een klasse 4 milieuverklaring.
Het gaat om de milieubelasting.
Die is van de meeste gangbare auto's bekend bij de instanties in Duitsland die de verklaring en de sticker mogen afgeven.
Jammer dat de ANWB en TÜV Nord zo slecht geinformeerd zijn.

Neem nog eens een kijkje op Duitse verkoopsites.
Daar worden aardig wat W126 serie 1 auto's aangeboden met klasse 4 en groene sticker.
Die auto' waren af fabriek nooit uitgerust met een katalysator laat staan een geregelde katalysator.

Met deze milieu wetgeving wil men in de eerste plaats oudere diesels weren uit binnensteden.
De meeste benzine auto's komen wel voor een groene sticker in aanmerking.
Olleke Bolleke

Berichtdoor Benzzie » 13 mei 2012, 16:16

Over het algemeen gaat het hierbij om voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 1992. Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de hierboven vermelde normen; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 4.

Rood, groen of geel?
Als je een benzineauto met katalysator hebt of een dieselauto van na 2005, blijven alle Duitse milieuzones toegankelijk, want dan kom je vrijwel altijd in aanmerking voor een groene sticker. Benzineauto's van bouwjaar 1992 of ouder en dieselauto's van vóór 1997 komen meestal niet in aanmerking voor een sticker en mogen dus geen enkele milieuzone in. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld voor oldtimers. Dieselauto's die tussen 2001 en 2005 zijn gebouwd, krijgen gewoonlijk een gele sticker, oudere een rode (mits na 1996 gebouwd). Wie een gehandicaptenparkeerkaart heeft, is vrijgesteld en hoeft geen sticker te hebben. Uitgebreide informatie over de milieustickers en de milieuzones vind je bij de Nederlandse vestiging van TÜV Nord.
Benzzie

Berichtdoor Olleke Bolleke » 13 mei 2012, 21:41

Kennelijk komt de informatie van TÜV Nord niet overeen met de normen die door Duitse Dekra vestigingen worden gehanteerd. Een gele sticker is nauwelijks zinvol. Die werd afgegeven als overgangsmaatregel voor auto's die niet voldoen aan de klasse 4 norm.
Met een gele sticker mag je tot 1 januari 2013 in milieuzones komen, daarna niet meer.

Vandaag ben ik in Essen en Duisburg geweest, beide steden hanteren milieuzones.
Dat werd ook aangegeven vanaf de afslag van de autoweg.
Alleen stond er dat auto's met rode, groen en gele stickers wel de milieu zone in mogen.
Tenzij ik het in het voorbij rijden niet goed heb gezien lijkt het alsof het verbod (nog) niet in is gegaan.
Olleke Bolleke

Berichtdoor Peter 500SEC » 13 mei 2012, 21:44

Ik rij morgen naar Dortmund

Ik zal er eens speciaal op letten ;)
Peter 500SEC

Berichtdoor Benzzie » 13 mei 2012, 23:13

@Olleke Bolleke.

Benzine heeft enkeld groen, De diesels groen geel en rood.
Benzzie

Berichtdoor Buitendijks » 13 aug 2012, 01:17

Bij mijn vorige 300SE uit 1990 kreeg ik zonder meer een groene opgestuurd via Tuv hier in NL. Be nbenieuwd of ik hem nu weer krijg voor mijn 300SE uit 1989. Ik heb toen eerst gebeld en die man zei dat als er een U in je kentekenbewijs stond je het zonder meer kreeg.

Ga morgen eens bellen kijken of dat nog zo is.
Buitendijks

Berichtdoor Buitendijks » 14 aug 2012, 09:53

Vandaag TUV - nl aan de lijn gehad. Als je in je kentekenbewijs bij "handelsbenaming (type)" hebt staan 300SE met daarachter U9 - dan geven zij gewoon een groene sticker af.

mail je kopie-kenteken naar mobility@tuv.nl + verdere adresgegevens voor de factuur. De zaak wordt per omgaande afgehandeld.
Buitendijks

Berichtdoor Buitendijks » 20 aug 2012, 13:54

de groene sticker is zonder enige vorm van debat via TUV Nord gewoon binnengekomen. gauw foto's van mijn Nelkengrüne Merc met de groene sticker. Op weg naar nieuwe Duitse avonturen ;-)
Buitendijks

Vorige

Keer terug naar Andere dingen