W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2017, 09:14

Waar is Douwe gebleven?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Waar is Douwe gebleven?

Berichtdoor os370jon » 10 nov 2017, 17:14

Waar is de man gebleven-Douwe- met de meeste posts op dit forum?
os370jon
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Jeroen
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Re: Waar is Douwe gebleven?

Berichtdoor Wallietax » 10 nov 2017, 17:17

Wallietax
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Wallie
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens: W211 E270CDI

Berichtdoor Leeflang » 10 nov 2017, 17:57

Sinds reclame-op-de-wclubs-t19346.html heeft hij eigenlijk geen bijdragen meer geschreven.
Ik vermoed dat het daarmee samenhangt.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor

Berichtdoor 126 » 10 nov 2017, 19:17

Ik heb hem zelf gevraagd wat er aan de hand is.
En ja hij is het met bepaalde zaken en personen niet eens.
Als je het fijne wilt weten dan kun je dat het beste zelf aan hem vragenvia mail of PB.
Hier is hij nog wel regelmatig actief:
https://www.facebook.com/groups/mercede ... =bookmarks.
Hoopmet dit bericht geen kwade gezichten te krijgen of opmerkingen :roll:
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3

Berichtdoor Williew126 » 10 nov 2017, 23:01

Dass toch zonde manne ass forummastodonten zoass ElGrivvo en DouwePrutshok hier niet meer wille kome, nog even dan kennen we de tent wel sluite :violin: :kerst: .
Williew126
Fresh Boarder
Fresh Boarder

Roepnaam: Willem
Type wagen: Ander type
Opmerkingen / andere wagens: W124 super300e

Berichtdoor SanderH » 11 nov 2017, 13:18

Om dat te voorkomen zal eerst duidelijk moeten zijn waarom ze opeens afhaken. Als iets iemand niet aanstaat en hij loopt dan weg zonder dat te bespreken, wordt het lastig. En een beetje kinderachtig.
Maar ik ben het wel met je eens dat het zonde is dat mensen die zoveel verstand van zaken hebben, zomaar weglopen.
SanderH
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam: Sander
Type wagen: 500SEL
Opmerkingen / andere wagens: Alfa Romeo Spider 1600 1975
Volvo 850 T-5R, Volvo C70 2008.

Berichtdoor Gerko » 12 nov 2017, 15:28

Dat is echt wel besproken hoor dus niet echt kinderachtig te noemen. Maar (ik vermoed) om het forum gezellig te houden zijn bepaalde discussies verwijderd. Het heeft 2 kanten, aan de ene kant doe je het als moderator nooit goed, aan de andere kant is het inderdaad jammer dat waardevolle bijdragen van deskundigen hierdoor verdwijnen.
Wat douwe betreft, hij is een hobbyist met als doel anderen helpen voor weinig geld.

Kijk, Jurgen heeft een forum opgezet en het zal dan inderdaad niet de bedoeling zijn dat anderen van zijn forum gebruik maken om zelf klanten te ronselen. Je kunt mensen echter niet dwingen om naar een sponsor te gaan. In mijn ogen viel het met ronselen en reclame wel mee, en was het ook eigenlijk altijd goed bedoeld in de sfeer van elkaar hobbymatig helpen en geen zakelijk belang.

Heb hierover wel eens van gedachten gewisseld met moderator en hij kon het grotendeels uitleggen.

Denk niet dat we de discussie opnieuw moeten gaan voeren. Zoals gezegd, inderdaad jammer maar beide partijen hebben bepaalde keuzes gemaakt.

Laten wij dat aan hun overlaten en proberen elkaar te blijven helpen.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam: Gerko
Type wagen: 300SDL
Opmerkingen / andere wagens: Mazda 5 1.8 16v 2005 gezinsauto
Opel Corsa 1.7D 1998 (tijdelijke daily driver)
Tomos 2L custom 1964
Puch M50 racing in restauratie
Puch M50 cross (project)
Puch MS50V sport 1972 (project)
Puch N50 Monza schuurvondst, project voor de toekomst

Berichtdoor AMGC32 » 14 nov 2017, 00:41

Aan de 'overkant' gebeuren ook genoeg 'dingen' die geen schoonheidsprijs verdienen. Zelfs (heel veel) verder dan dat.
Desondanks blijft het een groot verlies dat Marco en Douwe het forum verlaten hebben.
''Who dares wins''
AMGC32
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Boris
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens: Porsche 911
Porsche Cayenne S

Berichtdoor RNRS001 » 15 nov 2017, 01:26

Tsja, het geeft echter wel te denken dat er zowel op het W124 forum als op het W126 forum dus mensen wegblijven vanwege het beleid. En echt discussiëren erover gaat niet, want alles wordt op deze fora constant gesloten en/of verwijderd. Het lijkt er gewoon heel vaak op alsof deze fora gerund worden door mensen die internet niet "snappen". Dat is geen verwijt richting hun, maar gewoon een constatering. En dat is jammer, want er blijft zo weinig ruimte over voor discussie of leuke gesprekken.
RNRS001
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens: 300E 1986
300CE 1990

Berichtdoor BenzHans2 » 15 nov 2017, 09:05

Denk dat het veel met de houding van mensen in het algemeen heeft te maken.
Niks makkelijker dan lekker achter je beeldscherm beetje afzeiken, terwijl je de werkelijke reden niet weet.
Vermoed dat er achter de schermen meer wordt gediscussieerd dan nodig is.
Ik heb de moderators ook vragen gesteld en heb keurig antwoord gekregen. Ik kan er mee leven en pas me aan.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Dit forum stel je vragen en geloof dat er veel respons is waar je wat mee kunt.

Er wordt snel naar moderators gewezen en ik hoor niks over " de andere kant"
Dat verbaasd me enigszins
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Mercedes W202 C240

Berichtdoor TeunBong » 15 nov 2017, 09:21

Ik moet mij aansluiten bij de vorige spreker.
Na meerdere “verhitte” gesprekken met Bram ben ik er achtergekomen dat er bepaalde persoonlijke krachten een rol spelen. Uiteraard altijd van twee kanten.
Nu de (of mijn) emoties wat zijn bekoeld ben ik echter wel van mening dat de leiding het beste voor heeft met dit forum. Alleen de eigenaar en niet de moderatoren, heeft belang bij handel dus moet dat wel zo zijn.
Dat neemt niet weg dat er wel eens naar gekeken moet worden.
Op deze manier gaat dit unieke kennis én hulpforum kapot en dat komt ons en de eigenaar niet ten goede.

Op andere fora zal er ook wel eens iets zijn en zullen er mensen weggestuurd zijn of weglopen.
Als de ledengroep groot genoeg is merk je daar waarschijnlijk weinig van. Bij ons forum valt dit gelijk op.
Ook over de onduidelijkheid over het hoe en waarom iemand of weggestuurd of weggaat zijn vragen, gezien de topicstarten. Enige vorm van transparantie zou fijn zijn tov het gelijk sluiten van een spannende discussie.
Het zal vaak buiten het forum afgehandeld worden maar wellicht het overwegen waard om iemand af te melden (evt met reden van vertrek) of iemand de kans te geven zichzelf af te melden (zal lastiger zijn denk ihkv modder gooien).

Ja, natuurlijk ben ik bevooroordeeld (klusmaat Elgriffo) en tuurlijk is er op facebook (ook Douwe) en andere MB-fora genoeg kennis te halen maar hopelijk komt het niet zover dat iedereen “overloopt”.

En oh ja, gemoederen lopen alleen op als je ergens om geeft.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Teun
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Wolf in wolfskleren: 500SE Met tegenwoordig 5 liter motor.
Zundapp RS50

Berichtdoor TeunBong » 15 nov 2017, 09:47

Met de vorige spreker bedoel ik Sebastiaan maar Hans heeft nmm ook gelijk.
Veel achter de schermen idd maar daarna onduidelijkheid bij andere forumleden.
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Opmerkingen / andere wagens: Wolf in wolfskleren: 500SE Met tegenwoordig 5 liter motor.
Zundapp RS50

Berichtdoor BenzHans2 » 15 nov 2017, 11:09

Beetje slim mens snapt dat bepaalde issues achter de schermen worden opgelost.
Denk niet dat het nut heeft dat een moderator alles op het forum knalt.
Dan ga je moddergooien.
Jij bent bevooroordeeld en da's duidelijk te merken in je berichten en omschrijving.
Ik ben het ook niet overal mee eens, maar dit is een forum. Vraag ook onderwerpen aan de moderators, maar het is zinloos om dit uit te vechten op het forum.
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Mercedes W202 C240

Berichtdoor TeunBong » 15 nov 2017, 11:24

Mee eens, “uitvechten” op het forum werkt niet want wordt alleen moddergooien zoals ik al schreef.
Toch vraagt men zich af waar bepaalde leden opeens zijn gebleven.
Wellicht toch handig om iemand af te melden.

En ja vooroordelen maar hou wel van openheid en zou toch doodzonde zijn als er meer leden zomaar verdwijnen.
Ik lees meer dan dagelijks en met plezier alle geplaatste berichten.

Kan mij ook voorstellen dat voor sommigen minder “concurrentie” beter is ;)
TeunBong
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Zundapp RS50

Berichtdoor Bram Jansen » 15 nov 2017, 23:26

"Heren"​

Ik mag dan niet begrijpen hoe het internet werkt maar ik moet zeggen dat na het bericht van AMGC32 de berichten in dit topic van een disrespect getuigen die zijn weerga niet kent.
Er blijken wat lieden, en dat zijn ook altijd dezelfde lieden die dit forum en internet niet begrijpen en misbruiken om hun algemene frustraties te uiten.  
Onder andere de brutaliteit die telkens weer de kop opsteekt, verantwoording te willen van de forumleiding voor als er eens een lid wegloopt. Het disrespect en brutaliteit komt ook telkens van dezelfde lieden, en bovenal zijn de aantijgingen altijd ongefundeerd en op niets anders dan leugens gebaseerd. 

Als leden zoals bijvoorbeeld een Marco, een Douwe veel inbrengen aan berichten, blijken ze steeds van mening meer te mogen dan andere leden.
Wij zijn heel blij met elke nuttige inbreng op alle gebied, echter, iedereen hier is gelijk en als mensen denken dat ze meer mogen op het forum als ze meer technische inbreng hebben, kan ik ze uit de droom helpen. Dat kan eenvoudig weg niet, zo gaan wij hier niet met elkaar om! Zoals gezegd, iedereen is hier gelijk.

Als ik bijvoorbeeld leden aanschrijf met het vriendelijke verzoek hun onderschrift aan te passen i.v.m niet toegestane reclame die plots in dat onderschrift is geplaatst, wordt mij direct gevraagd en waarom hij dan wel. Erg kinderachtig, maar waar.
Omdat men mij bleef wijzen op de ongelijkheid, Douwe wel en wij niet heb ik Douwe aangeschreven. Douwe begon gelijk te dreigen weg te lopen, wat hij ook heeft gedaan. Ook ik vind dat jammer. Wij zijn hier ongevoelig voor dreigementen.

Zoals al naar voren is gekomen, en dat weten veel leden ook, hebben André en ik het beste voor met het forum, en ik uiteraard met alle Wclubs.
De ontwikkelingen op het gebied van milieu als wel economisch zien er voor onze oldtimers niet best uit, hetgeen betekent dat in de toekomst ons leden- aantal zal dalen tot een kleinere groep leden.
Dit is nu al te merken. Leden komen, leden gaan, ook omdat de soc.media uitbreidt, Facebook e.d.

De groep leden die hier over gaan blijven zullen goed en gemoedelijk met elkaar om moeten gaan, daar zullen wij ons vanuit de forumleiding ook hard voor maken. Leden die onrust blijven stoken zal ik omwille van de goede sfeer op het forum verzoeken te vertrekken. 
Dit soort topics komen dus niet meer voor. Als er iets is, in alle redelijkheid, gewoon even een PB of gebruik het contact formulier. :handgestures-thumbup:

Tot slot dit.
Na dit bericht sluit ik dit topic af en zet het komende dagen weg. Waarom? Omdat wij allen te gast zijn hier en er ook nieuwe gasten bij komen en meelezen. 
Dit forum is een gratis informatie bank voor U. De kosten voor hosting worden betaald door Klasseklassiek, het "werk" wat ik achter de schermen doe, als u bijvoorbeeld uw wachtwoord of gebruikersnaam kwijt bent, goedkeuring van topics in de verkoop rubrieken, en veel meer dan dat,  doe ik gratis zonder enig belang! Ook zoek ik geheel belangeloos voor U in het EPC als u een onderdeeltje zoekt.
Ik ben lid van diverse forums, ook MB forums, maar ook andere, waaronder een bijen forum en een Massy Ferguson forum. Op geen van de forums die ik ken is er geen enkel lid die het onfatsoen heeft met een disrespect wat op dit forum wordt geuit naar buiten te komen. Men helpt elkaar en is gewoon aardig voor elkaar, zoals het hoort op internet en op een forum van gelijkgestemden.
Bram Jansen
Beheerder
Beheerder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens: W201 190E 2.6 1991, E300TTD 1994

Keer terug naar Andere dingen