Het is nu 27 mei 2022, 23:57
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Moderators: Neerven, Bram Jansen
door Tempur » 04 okt 2021, 19:17
Beste liefhebbers,
Heeft iemand al eens geprobeerd met een mengsel van versnellingsbakolie en aceton (50/50) zuigerveren los te maken? Mijn 560SEC (1987) verbruikt nog altijd te veel olie bij hoge snelheden en bij het nazien van de bougies is gebleken dat enkel bij cilinder nummer 8 de elektrode zwart is. De klepgeleiders en rubbers zijn onlangs vervangen dus niet waarschijnlijk de oorzaak (ofschoon het meest voor de hand liggend). Blijft olieschraapveer of vacuumprobleem.
Volgens diverse fora is cilinder 8 vaker het probleem en sommige leden zeggen succes te hebben gehad met dit mengsel (via de bougieopening en dan een dag laten inwerken) . Ik heb al een reeks produkten geprobeerd (meestal toe te voegen vlak voor het olieverversen) maar dit heeft geen effect gehad op het olieverbruik (motor loopt wel veel soepeler). Voor ik overga tot een revisie wil ik toch wel alles proberen voorzover dit geen nadelige gevolgen heeft.
Tempur
-
Tempur
- Senior Boarder

-
- Berichten: 55
- Geregistreerd: 27 sep 2018, 10:47
- Type wagen: 560SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 280SLC
door BenzHans2 » 04 okt 2021, 22:32
Ik heb al vele malen succes gehad met remedie. Eetlepel remedie op de zuiger laten vallen en nachtje weken is zat.
Meet gewoon de compressie bij cilinder 8. Kan ook aan de injector liggen. Hoog olieverbruik is bij een V8 niet bijzonder overigens
-

BenzHans2
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4244
- Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
- Woonplaats: Albergen
- Roepnaam: Hans
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1990
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 500SEL 1990
SLK 200 1999
door Leeflang » 04 okt 2021, 22:44
remedie = remolie?
-

Leeflang
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 6716
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 560 motor
door BenzHans2 » 05 okt 2021, 07:38
Klopt, Leeflang.
Gaat om remolie
-

BenzHans2
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4244
- Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
- Woonplaats: Albergen
- Roepnaam: Hans
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1990
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 500SEL 1990
SLK 200 1999
door Tempur » 05 okt 2021, 09:54
Dit lijkt me de moeite van het proberen waard. Hoe gaat dit precies in zijn werk? Moet de wagen aan de bestuurderskant worden opgekrikt zodat de cilinder vertikaal is en de remolie aan alle kanten van de zuiger kan inwerken? Een compressietest laat geen verschil tussen de cilinders zien; de schuldige is waarschijnlijk de olieschraapveer. Komt de remolie voorbij de compressieveren om de schraapveer los te maken?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Tempur
-
Tempur
- Senior Boarder

-
- Berichten: 55
- Geregistreerd: 27 sep 2018, 10:47
- Type wagen: 560SEC
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: 280SLC
door BenzHans2 » 05 okt 2021, 11:34
Gewoon bougie eruit en daar in laten lopen. Zakt vanzelf en dagje inweken. Dan bougie erin en ff laten warmlopen.
Als compressie ok is, vermoed ik hier geen problemen.
Wissel injector 7 en 8 eens om en kijk of probleem meegaat
-

BenzHans2
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 4244
- Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
- Woonplaats: Albergen
- Roepnaam: Hans
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1990
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 500SEL 1990
SLK 200 1999
Keer terug naar Techniek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten