starten lopen in P of R en afslaan
Moderator: Benz-man
-
Robje1968
Re: starten lopen in P of R en afslaan
Als alles opnieuw is afgesteld, let ook even op de vacuumaansluiting van de verlater. Ik zie op je foto's dat de verlater rechtstreeks op de S slang zit, dat lijkt me niet juist.
De verlater gaat naar een vacuumregelpotje aan de binnenzijde van je voorscherm en die gaat naar de s slang.
De verlater gaat naar een vacuumregelpotje aan de binnenzijde van je voorscherm en die gaat naar de s slang.
-
Buurman
Bij deze meld ik mij.......gcmdejong schreef:Ik schat de kans dat de rotor in alle verwarring nog steeds (180 graden ?) verkeerd staat redelijk aanwezig
afgaande op de informatie dat ie helemaal niets doet (nog geen kuchje) op beidde brandstoffen of er is in
het geheel geen vonk.
Buurman schrijft:
Een goedemorgen hier van uit het zonnige noorden....![]()
1 - test of er een vonk is (leg een losse bougie met bougiekabel aangesloten op het blok, laat de motor op de startmotor rondraaien en laat een 2e persoon kijken of er een vonk is).
Ja vonk op bougie
2- test of de vonk op tijd is. de krukas op 0 zetten bougie uit cilinder 1 draaien en schroevendraaiertje in het bougiegat steken en voelen of de zuiger van cilinder 1 bovenin staat, (schroevendraaier kan maar een kleinstukje naar binnen als
dat zo is) staat de zuiger niet boven in (schroevendraaier kan ver naar binnen) krukas nog een rondje draaien totdat deze weer op 0 staat.
- kijk in deze stand waar de rotor heen wijst, naar de markering dan staat de rotor goed. niets meer aan doen en je weer even melden hier. Staat ie 180 graden off , niets meer doen en je even melden. ik zal stanby staan. zodat je niet lang hoeft te wachten om weer verder te kunnen.
krukas op nul
cyl 1 bovenin
rotor op merkstreepje
als extra gechecked rechterkleppendeksel eraf en merktekens nokkenas staan lijnrecht t.o. elkaar
Dus als je deze test gedaan hebt, niets meer doen veranderen of verdraaien behalve je even hier melden met de resultaten. Vandaaruit gaan we weer verder.
En bovenstaande antwoorden zijn resultaten zoals alles gisteren ook stond en zoals ie de 1e keer startte.
-
GCMdeJong
Juist ja, volgende, als er een vonk is die redelijk op tijd is, zoals het nu lijkt dan kan het probleem alleen
zijn dat de motor geen brandstof krijgt.
-
-benzinetest
- tussen de achterwielen zit de branstofpomp. Zet de gas/benzine schakelaar op benzine en terwijl iemand de contactsleutel wisselend op en van kontakt zet , luister bij de achteras of je de brandstof pomp hoort zoemen.
meld je dan weer
zijn dat de motor geen brandstof krijgt.
-
-benzinetest
- tussen de achterwielen zit de branstofpomp. Zet de gas/benzine schakelaar op benzine en terwijl iemand de contactsleutel wisselend op en van kontakt zet , luister bij de achteras of je de brandstof pomp hoort zoemen.
meld je dan weer
-
Buurman
Onnodige quote verwijderd
Ja met op contact zetten loopt de pomp even ca. 2 seconden, deed ie voorheen ook altijd.
En gisteren met benzineleidingen los en starten stroomde het eruit.
Ja met op contact zetten loopt de pomp even ca. 2 seconden, deed ie voorheen ook altijd.
En gisteren met benzineleidingen los en starten stroomde het eruit.
- Douwe
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Douwe
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter w906 ex ambulance
-
Buurman
gisteren na het niet meer willen starten ook, toen heb ik filmpje gemaakt. 
-
Buurman
Dit zit er bij mij niet ( meer ) op.Robje1968 schreef:Als alles opnieuw is afgesteld, let ook even op de vacuumaansluiting van de verlater. Ik zie op je foto's dat de verlater rechtstreeks op de S slang zit, dat lijkt me niet juist.
Dit is type 963 motor, zat voorheen 961 in en Douwe weet waarom dat potje er niet (meer) is.
-
GCMdeJong
Oke benzine laten we nu even achterwege. Het kan zijn dat dat momenteel totaal ontregeld is.
met de benzine/gas schakelaar op gas, luister terwijl iemand af en aan op kontakt zet of er gas in de verdamper stroomt?
met de benzine/gas schakelaar op gas, luister terwijl iemand af en aan op kontakt zet of er gas in de verdamper stroomt?
-
Buurman
Nee geen gas geluiden.
Geen klik o.i.d. op afsluiter tank.
Kan het zijn dat mijn gassysteem eerst op benzine start en daarna overschakeld op gas en daarom geen gasgeluiden hoor?
Ga even boekje er bij zoeken.............
Geen klik o.i.d. op afsluiter tank.
Kan het zijn dat mijn gassysteem eerst op benzine start en daarna overschakeld op gas en daarom geen gasgeluiden hoor?
Ga even boekje er bij zoeken.............
-
Buurman
volgens gebruiksaabwijzing start ie eerst op benzine, knippert eeb geel LED-je op schakelaarpneeltje.
kan ,m in soort noodloop direct op LPG laten starten
kan ,m in soort noodloop direct op LPG laten starten
-
Buurman
.......... proberen te starten met installatie zo geprogrammeerd dattie meteen op LPG start?
-
Buurman
Buurman meldt zich weer.............................. of niet starten..........
Laatst gewijzigd door Buurman op 29 sep 2012, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Douwe
- Diamant Boarder

hij start altijd al op gas
-
Buurman
volgens instructieboekje staat ie standaard zo geprogrammeerd dat ie eerst op Benz start en vervolgens op gas. oranje LED-je links knippert bij inschakelen contact en volgens boekje betekent dat dat ie eerst op gas start.Douwe schreef:hij start altijd al op gas
er kan nog wel geprogrammeerd worden of hij dat bij acceleratie doet of bij decelleren. tevens kan de gebruiker bepaalde toerentallenwaardes instellen.
Had hier een dorpsgenoot die zelf ook W126 heeft en het e.e.a. qua kennis heeft en die maakte mij er op attent bij het zien van knipperende lampje.
dit kan verklaren dat er geen LPG activiteit is met contact aan zetten.
Voor de duidelijkheid ik heb'm nog niet proberen te starten.
-
Buurman
Geert, wel spannend zo om te wachten op instructie's...... 
- Douwe
- Diamant Boarder

is wel vreemd dat dan nu ook de LPG instalatie geheel onsteld zal zijn
hij stond altijd al in gesteld op LPG starten
er gebeuren daar vreemde dingen
messchien is het beter dat je hem naar een LPG boer of een garage brengt en hem daar laat afstellen
want hoe langer jij er aan sleuteld hoe meer dingen er het spontaan niet meer doen of ontsteld raken
hij stond altijd al in gesteld op LPG starten
er gebeuren daar vreemde dingen
messchien is het beter dat je hem naar een LPG boer of een garage brengt en hem daar laat afstellen
want hoe langer jij er aan sleuteld hoe meer dingen er het spontaan niet meer doen of ontsteld raken
- Douwe
- Diamant Boarder

het potje heefd nooit in deze wagen gezettenBuurman schreef:Dit zit er bij mij niet ( meer ) op.Robje1968 schreef:Als alles opnieuw is afgesteld, let ook even op de vacuumaansluiting van de verlater. Ik zie op je foto's dat de verlater rechtstreeks op de S slang zit, dat lijkt me niet juist.
Dit is type 963 motor, zat voorheen 961 in en Douwe weet waarom dat potje er niet (meer) is.
hier zat normaal een enkel werkende onsteking in
maar helaas was hier de vacu├╝m vervroeger van stuk
en heb toen deze op de motor maar laten zitten
het heeft jaren lang perfect gewerkt motor draaide stationair zon 500 toeren in de n en 450 in de d
het was starten en lopen
maar het probleem is ontstaan na het klepstellen en ketting gelijder vervangen
sinds dien heeft de motor geen power meer
- Wimada
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Wim
- Opmerkingen / andere wagens: W201 190E classic 1993
Nou op naar Zeist dan !
Gr. Wim
Gr. Wim
Gr. Wim.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
-
Buurman
Douwe, ik kom nergens aanDouwe schreef:.....
Ik constateer alleen feiten en volgens instructie's van medeforumlid/leden check ik wat er gechecked moet worden.
En zet dat weer in dit topic.
Maar iedereen blijft maar zeggen dat ik aan alles tegelijk zit te draaien, daar schieten we niks mee op.
Nu wacht ik al een middagje op antwoord van GCM deJong, geeft niks maar ik zit tussendoor niet te klooien aan wat voor onderdelen dan ook.
Lees de handleiding en verklaar dat ie NIET op benzine zou starten starten, ben heel erg benieuwd hoe dat dan kon.
Altijd en immer heeft het gele LED-je links geknippert, na contact aan. (teken van starten op Benz.)
Kort na starten stopte het knipperen (teken van rijden op LPG?
op de linkerpagina de diverse programmeringsmogelijkheden
Rechterpagina staat bovenaan dat ie standaard geprogrammeerd is op benzine-start en automatisch naar LPG omschakeling,
Bij dit laatste kun je kiezen of je dat tijdens toenemend of afnemend toerental wil doen, op linkerpagina staat hoe.
Ik lees nergen dat je de instelling van "starten op benzine en automatisch naar LPG? kunt veranderen, zoals ik het lees is dit gewoon de fabrieksinstelling.
Wat je wel kunt doen en beschreven wordt onder kopje Emergency Function is:
contact aan, (gele LED-je knippert zoals gewoonlijk)
3 SEC. knopje indrukken (LED-je brand vast)
Zo kun je direct op gas starten, zal zijn voor geval je benzine op is.
Nah, je mag het natuurlijk "anders zien" maar ik ga uit van de documentatie zoals geleverd bij de installatie.
Ik wil nog even niks proberen, te starten of zo, tot ik weer contact heb gehad met GCMdeJong, of misschien wel Hans.
Maar anders is het zo te checken waar die nu op start, Benz of LPG.
En ondertussen zal ik overal afblijven...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.