Valve saver/flashlube

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W126.
Leuk filmpje met een W126? Of met de W126 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W126)

Moderator: Benz-man

Plaats reactie
Wtje
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Wtje
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Valve saver/flashlube

Bericht door Wtje »

Hallo mensen,

Ik wil graag nieuwe flashlube in mijn potje vullen maar ik zie wat viezigheid liggen op de bodem van het potje (valve save potje). Ik wil deze loskoppelen, dus die slang die naar de motor gaat of naast het potje waar je de druppels kunt zien. Zo kan ik het potje wassen en schoonmaken. Kan ik deze zomaar loskoppelen of moet het dan weer opnieuw afgesteld worden?

Mvg Wout
Wtje
Junior Boarder
Junior Boarder

Re: Valve saver/flashlube

Bericht door Wtje »

Ik heb het losgehaald en schoongespoten. Alleen nu zitten er nog waterdruppels in. Is dat erg? Of kan ik nu de flashlube vullen en weer starten? Of moet ik het potje echt helemaal laten drogen?
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor

Bericht door Leeflang »

Inderdaad, volgens de veiligheidsinformatieblad (https://www.tinnemans.nl/_download/Veil ... _30093.pdf) is het spul niet oplosbaar in water.
Het bestaat uit oliën, die zijn lichter dan water, het water zal dus onderin terechtkomen en niet verdampen, hooguit mee opgezogen worden.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Wtje
Junior Boarder
Junior Boarder

Bericht door Wtje »

Dank ik heb een hele tijd moeten wachten tot het droog was. Ik heb het nu gevuld en eigenlijk voor het eerst het aantal druppels geteld per minuut. Dit ware 42 druppels per minuut in stationair met 1000 toeren. Dit is toch niet normaal? Ik heb het nu afgesteld op 5 druppels per minuut. Wel met een koude motor dus moet nog even een keer met warme motor.
Plaats reactie