Hallo mede W126 liefhebbers,
Mijn W126 500SEL heeft plots sinds vorig jaar het probleem gekregen op LPG dat als het buiten beneden de 15 graden is en ik de auto start doet hij dat prima en loopt ook prima maar zodra ik aanrijd en gas geef houd hij meteen in of rijd schokkend en dat doet hij tot hij warm is dan is het probleem verdwenen.
of ik rijd 2 kilometer zet hem uit en stap na tien minuten weer in en dan rijd hij wel prima, , het is dan net of er iets door de motorwarmte warm geworden is onder de motorkap en het probleem ook weg is.
we hebben met een rookmachine alle lucht lekkages verholpen maar heeft ook niet geholpen
het is niet de LPG converter die bevriest ook niet en die is al nieuw, daar het probleem ook op benzine zich voordoet
in de winter is het extreem en als ik onder het rijden hem op benzine zet rijd hij prima , maar als ik dan het gas lo slaat voor een kruising slaat hij gelijk af en krijg hem op benzine niet meer gestart , maar moet dan op LPG met plank gas blijven starten voordat hij weer aanspringt,
is het buiten 25 graden heb ik nergens last van, weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn,
groeten Frank
auto houd in bij koude buitenlucht
Moderator: Benz-man
-
W126rijder
- Roepnaam: Frank
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens: bezit ook een R107 350SL