W126 - 560SEC - onregelmatige gasrespons

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Benz-man

Plaats reactie
Ohmzie
Roepnaam: Tom
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1988
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 2013 E250
1988 560SEC

W126 - 560SEC - onregelmatige gasrespons

Bericht door Ohmzie »

Wanneer ik bij koudstart vertrek is de respons van de gaspedaal perfect , geleidelijk en soepel . Na een tijdje rijden soms 15-20 minuten soms langer , en het gebeurd altijd als ik even heb staan wachten voor het verkeerslicht of in een kleine file , wanneer ik dan terug doorrijd is de respons van de gaspedaal ineens een stuk niets en geen weerstand en halverwege pakt hij ineens maar zwaar en bruute respons . Wanneer dit probleem zich voordoet werkt de cruise controle ook niet meer . Alles is nagezien en indien nodig vervangen vanaf gaspedaal tot en met de gas servo . Omdat het probleem zich altijd voordoet wanneer de motor warm is en er geen windkoeling is onder de motorkap , en het kan warm worden rond die V8 , had ik al eens gedacht dat het probleem bij de ECU zou kunnen liggen , al die hitte en 38 jaar oude electronica , de kans dat daar nu bij grote hitte een soldering zijn werk niet goed doet of een electronisch component dat faalt in de ECU is vrij groot . Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad , of een oplossing kan geven . Zijn er mensen die goede ervaringen hebben gehad met ECU revisie van de W126 .
Greetz , Ohmzie .
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Douwe
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter w906 ex ambulance

Re: W126 - 560SEC - onregelmatige gasrespons

Bericht door Douwe »

ik zou niet gelijk richting de ecu denken .
je verhaal klinkt eerder dat je geen weerstand op je pendaal voelt.(hier druk je de verende gas stang in)
controleer eens of je stangenstelsel onder het luchtfilter wel doet wat het hoort te doen .
ik heb eerder mee gemaakt dat iemand zijn automaatbak wou gaan laten reviseren omdat hij dacht dat daar iets niet goed mee was.
bleek dat zijn gasstangen stelsel aan liep op de luchtfilterbak .
gezien hier een verende stang in zat merkte je het niet . en gezien jij een 560SEC hebt van 88 zit hier ook een verende gaststang in . wat ook betrekking heeft op je cruise controle. het klinkt alsof je het eerste stuk de verende stang in drukt en dat hij dan in eens langs iets komt waardoor hij dan aprupt veel gas geeft. door deze weerstand werkt je cruiscontrole ook niet goed
Elgriffo
Site Admin
Site Admin
Roepnaam: Marco
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens: S211 55AMG

Re: W126 - 560SEC - onregelmatige gasrespons

Bericht door Elgriffo »

Ik denk dat hij ASR1 ASR2 heeft. Die verende stang is eigenlijk overbodig wanneer het systeem goed werkt. Feitelijk werkt het als een Fly-By-Wire
De stang is alleen vooor nood , mocht het systeem uitvallen dan kun je nog enigsinds gas geven.

In joiw geval wordt de gasstang bedient door een motor die op de plek van de cruisecontrole motopr ziot maar dan een modernere versie.

Een grote regeleenheid onder bij je pedalen stuurt deze motor aan en zorgt dat de gasklep naar behoefte geopend of gesloten word.

Haal de verende stang maar eens weg en kijk of het systeem blijft functioneren. kun je geen gas meer geven als alles warm wordt dan zit er in deze aansturing een probleem en dat kan van alles zijn.

Let op !!! dan moet je wel ASR hebben en dat is te herkennen aan een oranje driehoekje in het midden van je snelheidsmeter
Kalmte kan je redden en uiteindelijk komt alles goed
Plaats reactie