LPG: G-3 of met verdamper?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Benz-man

Felix
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Porsche 912 1969
VW Scirocco 1979
BMW 523i 1998
MINI Cooper 2002

Re: LPG: G-3 of met verdamper?

Bericht door Felix »

happysurfer schreef:
Michel1975 schreef:
Zefke schreef:De kosten voor vloeibaar injectie liggen inderdaad een stuk hoger, maar bovendien krijg je ook nog te maken met extra problemen.

Ik was in eerste instantie razend enthousiast, maar dat zwakte langzaam maar zeker af naar nul :( bij het zien van alle problemen..

stergroetjes
Paul
Aan wat voor soort problemen moet ik dan denken??
Wil namelijk best wat extra's uit geven voor een G3/goede installatie alleen dan wil ik idd wel weten dat het ook echt goed is en beproefd.
een backfire en je motor is aan gort winst is dan nul coma nul gewoon benzine en gewoon niet te achterlijk veel rijden zo doe ik het en met gas ook je achter veren aan passen anders hangt hij door suc6 met gas ik ga koken op gas

Wat een BS!!!!! Na een backfire heb je zeker wat schade, maar niets wat niet te repareren is, LPG rijden leidt niet tot schade of backfires indien de motor helemaal in orde is....
Mijn auto hangt met een 120 Liter tank echt niet door met standaard veren (nieuw)..
En ik rij gewoon 60.000 km per jaar ermee tot volle tevredenheid.

Dus niet meer komen met die onzin!!!
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Alex
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973

Bericht door Wasibi »

Backfire is zeker een probleem wat aardig in de papieren kan lopen en de afweging waard.
Met gasinjectie heb je daar geen last van.
De K-jet eraf en conventionele LPG met voorverwarming zit je ook safe, maar geen benzine meer.
Maar het topic ging om een niet belastingvrije 126, een LPG installatie betekend hier kassa voor de belastingdienst. Ik dank zelf dat ombouw het niet waard is.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Felix
Gold Boarder
Gold Boarder
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens: Porsche 912 1969
VW Scirocco 1979
BMW 523i 1998
MINI Cooper 2002

Bericht door Felix »

Wasibi schreef:Backfire is zeker een probleem wat aardig in de papieren kan lopen en de afweging waard.
Met gasinjectie heb je daar geen last van.
De K-jet eraf en conventionele LPG met voorverwarming zit je ook safe, maar geen benzine meer.
Maar het topic ging om een niet belastingvrije 126, een LPG installatie betekend hier kassa voor de belastingdienst. Ik dank zelf dat ombouw het niet waard is.
Volgens mij gaat die kassa niet zo hard rinkelen als het een goedgekeurde G3 installatie is!!
Mercedes Benz 500SEL 1986 surfblau
Heftrucker
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Frans

Bericht door Heftrucker »

happysurfer schreef: een backfire en je motor is aan gort winst is dan nul coma nul gewoon benzine en gewoon niet te achterlijk veel rijden zo doe ik het en met gas ook je achter veren aan passen anders hangt hij door suc6 met gas ik ga koken op gas
Happysurfer,

volgens mij heeft u absoluut geen idee wat een backfire is en welke schade dit aan een auto kan toebrengen, om maar te zwijgen over het feit dat u weet waardoor een backfire ontstaat.

Op dit forum is al veel geschreven over LPG en backfire's.
Ik ga alle oorzaken niet nogmaals noemen maar ik zeg u 2 dingen :
1 : Met een goede W126 kan men jaren rijden op LPG.
2 : Indien men een goede backfire beveiliging plaatst zal de schade na een backfire meevallen. Meestal is het vervangen van een paar onderdelen voldoende, maar men hoeft het blok niet weg te gooien.

Als u reageerd op een topic doe dat dan op basis van feiten, niet op een basis van eigen gedachten.

Ondertussen rij ik voor 0.64 eurocent ( hooguit ) de liter rond ( en ik vervang een onderdeeltje eerder dan u ) terwijl u 1.50 euro of meer de liter rond rijdt.
Ow jah, ik rij 10.000 km/j dus reken eens uit ?
En sommigen rijden meer dan 20.000 km ...........

De goede LPG rijder hoor je niet, alleen de LPG rijder met problemen.........
Groeten van Frans (Beheerder in ruste).
Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!

Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.

Pas op met telefoonnummers op het forum te plaatsen, het is een openbaar forum!
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Alex
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973

Bericht door Wasibi »

Misschien wel interesant, een goedgekeurde G3 op een W126. Ik betwijfel of het mogelijk is maar misschien is iemand hier op de hoogte van de regelgeving.

Technisch zal het niet zo een probleem zijn maar de erkenning wel.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Michel1975
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 500SE W140
C180 Elegance W203

Bericht door Michel1975 »

Wasibi schreef:Misschien wel interesant, een goedgekeurde G3 op een W126. Ik betwijfel of het mogelijk is maar misschien is iemand hier op de hoogte van de regelgeving.

Technisch zal het niet zo een probleem zijn maar de erkenning wel.
Dat is ook precies mijn insteek. Heb in het verleden ook met auto's op gas rond gereden en dat beviel uitstekend. Ben alleen erg benieuwd of G3 in een W126 uberhaupt mogelijk is. En dan met name de erkenning. Snap dat de inbouw duurder wordt maar als dit binnen de perken blijft, zeg zo'n 3500Ôé¼ dan is het voor mij zeer zeker de moeite waard.
Drinken halveert je leven,
maar je ziet dubbel zoveel...
Plaats reactie