W126 - 560SEC - onregelmatige gasrespons

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Benz-man

Plaats reactie
Ohmzie
Roepnaam: Tom
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1988
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 2013 E250
1988 560SEC

W126 - 560SEC - onregelmatige gasrespons

Bericht door Ohmzie »

Wanneer ik bij koudstart vertrek is de respons van de gaspedaal perfect , geleidelijk en soepel . Na een tijdje rijden soms 15-20 minuten soms langer , en het gebeurd altijd als ik even heb staan wachten voor het verkeerslicht of in een kleine file , wanneer ik dan terug doorrijd is de respons van de gaspedaal ineens een stuk niets en geen weerstand en halverwege pakt hij ineens maar zwaar en bruute respons . Wanneer dit probleem zich voordoet werkt de cruise controle ook niet meer . Alles is nagezien en indien nodig vervangen vanaf gaspedaal tot en met de gas servo . Omdat het probleem zich altijd voordoet wanneer de motor warm is en er geen windkoeling is onder de motorkap , en het kan warm worden rond die V8 , had ik al eens gedacht dat het probleem bij de ECU zou kunnen liggen , al die hitte en 38 jaar oude electronica , de kans dat daar nu bij grote hitte een soldering zijn werk niet goed doet of een electronisch component dat faalt in de ECU is vrij groot . Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad , of een oplossing kan geven . Zijn er mensen die goede ervaringen hebben gehad met ECU revisie van de W126 .
Greetz , Ohmzie .
Plaats reactie