[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1 : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 apr 2024, 20:18

260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Berichtdoor B2thejorre » 31 jan 2018, 18:12

Dag Allen,

Ik ben op zoek naar info over een 722.412 automaat van een 260SE uit 88.
De automaat slipt alleen in zijn eerste versnelling en schakelt voor de rest perfect geen slip en geen gebonk.
Ik heb de olie (ook van de torque convector) en filters vervangen maar probleem blijft.
Schakelpunten zijn in orde.
De automaat slipt in zijn eerste bij kickdown tot 5000 toeren maar als je hem dwingt in zijn eerste te doen vertrekken ook bij stapvoets optrekken tot 3500 toeren voor hij begint te rollen.

Het vreemde is dat de eerste versnelling slipt ook als je al 15km/h rijd in tweede versnelling en hem dan laat terugschakelen. Dus eerste slipt altijd en stopt maar te slippen bij 3500 toeren eender de gaspedaalstand.

enige input is welkom

Mvg,
Bjorn
B2thejorre
 


Re: 260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Berichtdoor B2thejorre » 31 jan 2018, 18:55

Dag BenzHans2,

de K1 piton was toch om tussen 2 en 3 te schakelen? dit gaat perfect. Verder staat de bowden kabel juist afgesteld maar de bakdruk heb ik niet gemeten daar ik geen idee heb welke tussenstukjes ik nodig heb en hoe dit te meten.
B2thejorre
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten