W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 jul 2018, 15:17

260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Berichtdoor B2thejorre » 31 jan 2018, 18:12

Dag Allen,

Ik ben op zoek naar info over een 722.412 automaat van een 260SE uit 88.
De automaat slipt alleen in zijn eerste versnelling en schakelt voor de rest perfect geen slip en geen gebonk.
Ik heb de olie (ook van de torque convector) en filters vervangen maar probleem blijft.
Schakelpunten zijn in orde.
De automaat slipt in zijn eerste bij kickdown tot 5000 toeren maar als je hem dwingt in zijn eerste te doen vertrekken ook bij stapvoets optrekken tot 3500 toeren voor hij begint te rollen.

Het vreemde is dat de eerste versnelling slipt ook als je al 15km/h rijd in tweede versnelling en hem dan laat terugschakelen. Dus eerste slipt altijd en stopt maar te slippen bij 3500 toeren eender de gaspedaalstand.

enige input is welkom

Mvg,
Bjorn
Avatar gebruiker
B2thejorre
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 21 aug 2011, 19:57
Woonplaats: Belgiƫ bertem
Roepnaam: Bjorn
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1988
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W108 250s 1966
Jeep Wrangler YJ
VW Kever '68
Ford capri 1973
mustang V8 1965


Re: 260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Berichtdoor BenzHans2 » 31 jan 2018, 18:34

Heb je de k1 piston vervangen, bakdruk op fabrieksinstelling gezet en bowdenkabel op juiste stand staan qua schakelmoment.

Zijn paar belangrijke issues, die eerst ok moeten zijn om verder te zoeken
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3483
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: De Glind
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mercedes sprinter
Ford LTD country wagon squire 1971


Re: 260SE automaat 722.412 slipt in zijn 1

Berichtdoor B2thejorre » 31 jan 2018, 18:55

Dag BenzHans2,

de K1 piton was toch om tussen 2 en 3 te schakelen? dit gaat perfect. Verder staat de bowden kabel juist afgesteld maar de bakdruk heb ik niet gemeten daar ik geen idee heb welke tussenstukjes ik nodig heb en hoe dit te meten.
Avatar gebruiker
B2thejorre
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 55
Geregistreerd: 21 aug 2011, 19:57
Woonplaats: Belgiƫ bertem
Roepnaam: Bjorn
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1988
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W108 250s 1966
Jeep Wrangler YJ
VW Kever '68
Ford capri 1973
mustang V8 1965


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron