[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SD 84 houd in en schakeld lomp? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:49

300SD 84 houd in en schakeld lomp?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

300SD 84 houd in en schakeld lomp?

Berichtdoor MERC380SEL » 15 mei 2011, 01:30

Wie kan mij met deze helpen?

Betreft een 300SD uit 84 Orginele 5 cillinder diesel.

Starten, als een zonnetje.
Stationair, super niets op aan te merken.
Rijden, beroerd.

Het verbruik van deze diesel is ook dubbel zo hoog als normaal volgens mij. Als ik vanuit stilstaande positie aanrijd plankgas vertrek ik te langzaam en schakeld ie m over met een enorme duw. hardy schijven en dergelijke zijn niet het euvel. Ook de schakel momenten zijn naar mijn idee niet zoals het hoord.

Kan iemand me toevallig ook een beetje wegwijs maken hoe een dieselbak werkt? Van een benzine weet ik het ongeveer. Nu dus diesel nog 8-)

Kan dit ook iets te maken hebben met bijvoorbeeld de overbrenging? dat daar iets niet goed is? Bijvoorbeeld een benzine cardan?

BVD

groetjes
MERC380SEL

Re: 300SD 84 houd in en schakeld lomp?

Berichtdoor JohnPrins12 » 15 mei 2011, 08:59

hallo stijn,

er kan natuurlijk door de jaren heen van alles aan de auto zijn veranderd maar dat zou ik dan eerst een even nakijk als ik jou was zodat je het zeker weet.

heb je goed vacuüm op je bak staan.
staat de bouwdenkabel niet te slap of niet aanwezig.
oliepeil is dat goed.
verder werk de bak het zelfde als van een benzine auto, alleen heb je bij een benzine veel meer vacuüm dan een dieselmotor.
de diesel heeft een vacuümpomp (die zit voor op de motor) en die kan ook nog stuk of slecht zijn zodat je niet genoeg vacuüm hebt.

wat is volgens jou een normaal verbruik van de 300SD

boven op de brandstofpomp zit de zogenaamde ALDA unit en deze kan er ook mee te maken hebben dat je een slecht acceleratie hebt.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor MERC380SEL » 16 mei 2011, 14:56

Hoi John,

Bedankt voor je reactie!

Normaal verbuik is naar mijn idee toch zeker wel 1 op 9 / 1 op 10.

Nu is het 1 op 5 omdat de schakel momenten niet kloppen.

Ik ga de bak even nakijken maar ik kijk ook even naar de alda unit en de drukverdeler.

De auto zelf heb ik vorige week ingevoerd en heb eigenlijk nog niet zo veel een echt orginele 300SD gezien. Hele nette auto.

Als ik iets tegen kom betreft het schakelen laat ik weten wat.

Groetjes
MERC380SEL

Berichtdoor Brinkerz » 24 mei 2011, 11:47

bij de mijne was de bowdenkabel slap, was de dieselpomp opgedraaid (verbruikte meer maar rookte ook meer) en was het vacuüm afgesloten naar de bak (dan schakelt hij enkel op toeren.
Nu de bowdenkabel op de juiste spanning, de vacuüm gecheckt en alles loopt./ draait en pruttelt zoals het hoort. en bij 80 km/h gewoon heerlijk 1 op 12!!!

Kijk ook even of je niet ergens brandstof verliest. Je weet dat je ook moet terug rekenen naar kilometers ;) ik trek zo'n 32 miles(x 1.6 km) per gallon (x 3.8 liter).

MAAARRRR zorg dat je weet dat alles klopt--> Amerikanen plakken alles op alles als je pech hebt. Mijne was van een monteur, die ik ook nog kende, dus dat was een veilige keuze. Maar toch heb ik bij invoer alles nagelopen.

succes ermee!
Van W108 280S 1971, W201 190E, W124 200TD 1988, W168 A170 2003 naar W126 300SD 1982
Brinkerz
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Berichtdoor MERC380SEL » 25 mei 2011, 01:34

Er is een olieleiding lek, die van mijn filter naar de koeler loopt. Die ga ik deze week even repareren. Hier kan ik volgens mij ook gewoon een nieuw rubber stuk tussen laten persen niet?

daarbij ligt mijn compressor er ff uit.. als het goed is misschien deze week een andere dus kom er momenteel niet echt onder.

Onder tussen wel naar de keuring geweest want de verzekering was ook rond. Meteen goed gekeurd! Dat zie ik graag!

Die bowden kabel en die vacuüm moet ik dus nog chekke....
MERC380SEL

Keer terug naar Techniek