[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
300SD waarom een diesel W126 kopen???? : Algemene vragen over jouw auto

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:36

300SD waarom een diesel W126 kopen????

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.

Moderator: Neerven

300SD waarom een diesel W126 kopen????

Berichtdoor corne300sd » 26 dec 2009, 18:14

Op deze club lees ik veel mensen die benzine rijden en ook LPG.
Verder zie ik weinig over de 300SD meestal uit amerika ingevoerd in NL.
Ik ben bezig een W126 aan te schaffen wie kan me meer vertellen over de 300SD waarom deze wel of niet aan te schaffen en bijv wel een 280 of 380 op LPG te gaan rijden.
Graag hulp hierover.
Mvg Corne
corne300sd
Junior Boarder
Junior Boarder

Re:300SD waarom een diesel W126 kopen????

Berichtdoor Vlieger » 27 dec 2009, 13:13

Als je Duits goed genoeg is, kan je van deze site, met aankooptips voor een W126, alle informatie halen die nodig is om tot een goede aankoop beslissing te komen.

http://www.s-klasse-club.de/

klik op: Der W126 en dan zie je in linker kolom: Kaufberatung. Als je hier op klikt zie je 38 pagina's met informatie alleen over de W126.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor JohnPrins12 » 28 dec 2009, 13:05

hallo,

ja waarom zou je een diesel nemen?
ik kan je alleen aanraden om eens met een diesel te gaan rijden voor je tot de aanschaf overgaat.
ik heb er zelf een maar ik ben echt een diesel liefhebber en ik vind persoonlijk dat die vijfcilinder motoren zo'n mooi geluid maken het is gewoon een heerlijke motor niet stuk te krijgen.

maar ik wil je wel waarschuwen dat een 300SD heel weinig overeenkomsten heeft met zijn benzine broers en zussen.
het is zo dat de acceleratie niet te vergelijken is met een benzine uitvoering ook als heb je maar een 280SE.
verder komen er best wel wat meer trillingen van de motor het interieur binnen daar moet je ook rekening mee houden maar als alle omstandigheden perfect zijn (dan bedoel ik de motor ophanging rubbers en dergelijke)dan is het natuurlijk ook een hele comfortabele reis auto.

ik ben er zelf al twee keer mee op vakantie geweest italie en spanje en dat is echt zonder problemen gegaan ook zal je geen last hebben van al die problemen die iedereen heeft die op gas rijd en dat is al een ergernis op zich.
dus dat is al een goede reden een diesel te gaan rijden en een verbruik dat gunstiger is je rijd er altijd 1 op 10 mee hoe snel je ook optrekt of hoe hard je ook rijd.

de acceleratie van nul tot honderd zou ik niet echt weten naar beslist meer al 14 SEC. en een top van 170 km dan heb je het wel gehad.

nou ik hoop dat je wat wijzer ben geworden en dat je nu weet waarom je een diesel of benzine moet nemen je mag ook gerust een komen kijken als je wil maar ik gebruik mijn auto niet voor het weer april is en als je een mooie prijs geeft is hij ook nog te koop.

succes en groeten John Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Wimada » 28 dec 2009, 18:38

He John is ie te koop?????:laugh:

en dan stiekum een Benzine kopen?:blush:

geintje: Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
een por in mijn zij gaven en zeiden: nu jij he?
Ze zijn ermee opgehouden toen ik bij hen hetzelfde deed op begrafenissen!
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor corne300sd » 28 dec 2009, 20:11

bedankt voor u reactie ik word steeds wijzer hier alleen jammer dat er weinig 300SD te koop zijn.
ik heb er een zien staan in bergen op zoom bij c.vale via speurders kwam ik daar het is een zwarte 300SD uit amerika nog op kenteken te zetten in nl en RDW keuren
ik ga daar eens naar kijken denk ik
corne300sd
Junior Boarder
Junior Boarder

Berichtdoor Arjan » 28 dec 2009, 21:10

Een kanon op wielen zal het niet zijn......
Dan zit je toch vast aan de benzine versies. Ook die zijn minstens 20 jaar oud. Daar moet je dus ook respect voor hebben...

Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989

Berichtdoor Wimada » 28 dec 2009, 21:34

Op Marktplaats staan er toch zo'n 15 te koop

Gr. Wim
Gr. Wim.

Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie, elke keer weer ooms en tantes die me
Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor DeGoudenKoets » 28 dec 2009, 22:03

Yoho...even mijn mening ventileren...

FF Googlen doet wonderen: http://members.home.nl/joserkens/de_300sd.html

En verder...

Dieselen is een aparte manier van rijden: eerst rustig warm rijden is zeker bij een zelfontbrander belangrijk en niet te hoog in de toeren rijden vinden ze ook lekker.
Zo'n vliegdekschip als de W126 zal zeker allesbehalve een racemonster zijn. Daartegenover staat dat de motoren (mits fatsoenlijk onderhouden) simpelweg onverwoestbaar zijn.
Laat bij aankoop een compressietest doen! Wegenbelasting vrij is zo'n diesel 'tuurlijk lekker en wie weet kan je nog een tijdje tanken voor om en de nabij de euro voor een liter.
Dieselen moet je liggen. Ik vind het wel een rustgevende manier van rijden. Als je snel wilt rijden met een diesel raad ik je aan een Golf TDI o.i.d. te gaan rijden.

Nog een mogelijk nadeel (en verbeter me als ik het mis heb) de SD's zijn volgens mij nooit voor de Europeese markt bestemd.
Misschien is het dus wat moeilijker om aan onderdelen te komen.

Onlangs sprak ik een bestuurder van een prachtige Amerikaanse W126 met een SD en die was zeer lovend. Iets meer lawaai nam hij voor lief. Probleemloze ritten maken van en naar Parijs in een luxe bak zonder problemen is een hele prestatie voor zo'n oldtimer als de W126.
En dan het verbruik: hij reed met gemak 10 kilometers op 1 liter. Dat lukt mij bergaf en met wind mee nooit van zijn langzalzijnleven niet...

Had ik al verteld dat die diesels onverwoestbaar zijn? Duurzaamheid had in dit geval een Duits woord kunnen zijn B)

Oja, in Vianen zit iemand die importeert nogal eens van die SD's:
http://www.cekaclassiccars.com/

Succes, ik ben benieuwd wat je gaat beslissen!
DeGoudenKoets
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Sterretje1968 » 29 dec 2009, 01:49

En als je ietsjes sneller wilt, dan is er ook nog de 350SDL.
Maar als ik het mij goed herinner dan zijn die motoren iets minder betrouwbaar.
SDL is trouwens de lange (SEL) versie. (of vanaf 1985 de 300SDL)
Die extra ruimte is best wel fijn.
Groetjes, Rene.
Sterretje1968
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor JohnPrins12 » 29 dec 2009, 13:43

go%^$@#^*me een heel verhaal zitten maken en wat denk je weer uitgelogd toen ik het verzond.

hallo

Nou dan maar voor de tweede keer weer dat hele verhaal.

Voor een goede prijs is alles toch te koop dus ook mijn auto.

En er komt zeker geen W126 op LPG dit is volgens mij de ergste nachtmerrie die je kan hebben dan word het weer een USA auto met een IMPCO installatie dertien jaar mee gereden en nooit problemen kan natuurlijk ook aan de eigenaren liggen ik vind dat je wel degelijk een beetje kennis van zaken moet hebben als je met een auto van de leeftijd rijd zoals die van ons.

Voor je onderdelen hoef je niet bang te zijn gewoon je chassisnummer mee nemen naar de MB winkel en ze kunnen alles bestellen en vaak niet eens zo veel duurder dan de automateriaalzaken.
sommige dingen zijn niet meer te krijgen maar dat geld ook voor benzine modellen.
En er gaat gewoon niet veel stuk als je een goede auto hebt die netjes is onderhouden is.

De modellen met zescilinder motoren zijn zeker niet slecht deze motor heeft natuurlijk ook zijn dienst bewezen in de W124.
Maar de vijf cilinders zijn natuurlijk als in beeld vanaf de jaren 60 toen was het een vier cilinder in de W114 en later de W115 met een cilinder extra en pas later is daar een turbo op gekomen in de W123 als ik het goed heb dus dan heb je ervaring genoeg zou ik zeggen om de kwaliteit de garanderen en toen keken ze ook niet op een kilo meer of minder net als het verbruik dus denk ik dat ze wel beter zijn als de zes cilinder maar die is ook zeker niet slecht maar ja dat geluid heb je dan niet en mij spreekt dat ook aan.

Verder zou ik niet weten wat de aanschaf van een diesel zou moeten tegen houden het is alleen echt langzamer als een benzine dat moet je wel degelijk in gedachte houden en veel mensen rijden toch graag als eerste weg bij een stop licht,als jij dat niet wil dan is een diesel de perfecte auto.
Ga er gewoon eens mee rijden dan weet je het meteen als je geduld hebt tot na de winter kan je ook eens bij mij komen kijken dan kan je kijken naar het een en ander en kunnen we ook rijden weet je gelijk hoe een goed onderhouden auto moet rijden.

groeten john Prins
Gr. John Prins
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Wimada » 29 dec 2009, 21:59

Heb zelf een 190D 2.0 en een 190D 2.5 gehad, perfecte auto's,
maar toch echt niet te vergelijken met een 6 pittertje
benzine of LPG, de 2.5 was ook een 5 cylinder. En ellende op LPG?
Heb geen IMPCO installatie en ook geen problemen, mijn auto
heeft laatst met die barre kou gewoon op gas gestart, laat hem wel
warm draaien. (scheelt ook met krabben) Ligt ook wel aan de algehele
staat van de motor, ik ben een stevige rijder maar laat mijn autoootje
wel in zijn waarde, als je zelf 75 bent moet je ook niet vaak gaan hardlopen
gaat ook niet lang goed. En als ik zelf een diesel versie zou kopen zou ik
ook voor een W124 gaan en dan het liefst de 300 en een turbo als het even kan.
En als ik weer een W126 zou kopen ging ik ook voor een 8 cylinder, dan maar
iets minder ruimte onder de kap maar heb dan wel de geharde kleppen.
Verder ben ik dik tevreden over de 6 pitter en dat was ik ook over de 280E
W123 op LPG nooit geen problemen mee gehad.
Het is maar net wat je gewend bent.

Gr.. Wim.
Gr. Wim.

Wimada
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto