Hoi Allen,
Ik heb een probleem met onze 380SE LPG/Benz uit 1985.
Gisteren ochtend starte de wagen normaal(3sec sleutel draaien en lopen) maar bij het wegrijden merkte ik dat de auto "hikte" in het toerental... aangezien het erg vochtig was en vorst aan de grond dacht ik daar zal het aanliggen. Inderdaar zo'n 5 min later was de motor warm en liep deze weer constant en zonder "hikken". De rest van de dag heeft de wagen goed gelopen, Wat me wel opviel dat het stationair anders is geworden. In de D "hikt" de wagen op stationair toerental of hij "hikt"niet maar dan is het stationair toerental meteen ongv 900tpm(met 2 voeten op de rem staan). als ik hem in neutraal op park zet schiet het toerental zelfs naar 1600tpm !!
Vanochtend de wagen weer gestart(verliep normaal) en weer "hikte"deze met wegrijden(meer als gisteren)... hopende dat als de auto warm is het hikken voorbij zou zijn. Vanmiddag heb ik vrij en dan zou ik ff alles nalopen waar het probleem zou kunnen zitten?? Nu gebeurde het volgende tijdens de 1e rit... hij blijft hikken en nog voordat de motor warm was slaat de auto tijdens het acceleren af!! .... uit laten rollen en op het fietspad geparkeerd. Getracht de auto te starten maar deze slaat niet aan??
Motor gaat goed rond, het lijkt alsof deze geen vonk of brandstof krijgt? overgeschakeld op benzine en weer gestart... de motor reageert er helemaal niet op!! wel ruik ik de benzine dus ga er een beetje vanuit dat hij wel brandstof krijgt.
Dus op LPG en Benz start hij niet!!
Ik ga nu de auto afslepen naar huis en dadelijk maar eens storing opzoeken.
Misschien heeft iemand van jullie tips??
in ieder geval alvast bedankt
Gr. Robin