[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
380SE start niet meer op benzine : Techniek - 4

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 23:55

380SE start niet meer op benzine

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: 380SE start niet meer op benzine

Berichtdoor Peter 500SEC » 23 feb 2013, 22:42

Peter 500SEC

Berichtdoor Buurman » 23 feb 2013, 23:00

Buurman

Berichtdoor TonySclass » 24 feb 2013, 01:23

heren ...........meteen toen ik thuiskwam heb ik de rotor bekeken uiteraard, maar die is gewoon hetzelfde als 40 a 50 km eerder toen ik hem net nieuw erop had gezet........

en emile ik dacht ook dat de stelschroef alleen om op benzine af te stellen was........

de bougies zijn inderdaad bp6 es van ngk.......

en verder heb ik dus alleen de bougies vervangen, geen kabels ofzo...........die waren gewoon nog goed volgens die grote kast van tonnie...........analyseapparaat ofzo.

en op benzine rijdt hij nu weer echt helemaal perfect, ook niet inhouden na 4000 toeren of wat dan ook.......

het enige wat ik nog moet vermelden is dat we een plastic dopje in de slang vanaf het waspotje hebben gestopt, dopje met een gat erin uiteraard( zelfde idee als een ringetje ) om de koude start wat minder hoogtoerig te laten verlopen....met effect moet ik zeggen, nu moet ik zelfs wat gas bijgeven meteen als ik hem start anders loopt hij net wat te laagtoerig.
overigens zit dat dopje ( ringetje) niet aan de kant van waspotje maar aan andere uiteinde van het slangetje, maar dit moet niet veel uitmaken denk ik zo.......en volgens mij heeft dit ook puur effect tijdens koude start? tot het was smelt en de lucht weer buiten het waspotje om wordt geleid? dus als ie warm is geworden dan gaat is dat waspotje buitenspel.......toch?

maar dit ter informatie dus, of ben ik echt zo naïef en is dit juist het nieuwe probleem van het afslaan bij stoplichten etc?

trouwens emile............even garage bellen ben ik vaak genoeg mee op mijn bek gegaan! Mercedes Benz den haag en wassenaar hebben me in 4 dagen tijd € 2100,- + €1800,- afhandig gemaakt met mijn 400CDI........jaar of 4 geleden! dan was het de EGR klep dan was het de intercooler en dan was het weer 1 van de turbo's.........uiteindelijk reed ik weg om 17.55 uur op vrijdag en 5 minuten later brandde mijn motorstoringslampje weer! maandag terug en wederom was het wat anders.........maar ik vroeg niet of ze al die dingen wilden vervangen ik wilde alleen dat de storing voorbij was! snap je beetje hoe ik denk over garages en met name dealerbedrijven? ik had altijd het idee dat men meteen je portemonnee wil overnemen zodra je binnenstapt............ps dit is mijn 44 ste auto sinds 1991 en mijn 7de Benz.......dan gun ik liever een tonnie uit silvolde wat te verdienen dan die in 3 delig kostuum gestoken schurken.

en peter, ik rende niet meteen hoor bleef eerst rustig voor de kachel zitten moed te verzamelen om naar buiten te rennen:) alhoewel rennen? t was aardig gladjes hier buiten dus was meer schuifelen:)

ik kijk het even aan douwe dan meld ik me weer , thnx
TonySclass

Berichtdoor Douwe » 24 feb 2013, 10:51

kijk nu komen we ergens
als je het dopje aan de verkeerde kant monteerd dan is het mogelijk dat het de motor word ingezogen
en als je waspotje nog wel wat werkt maar alleen als de motor echt door warmt (net als bij emile)
en dat echt door warmen gebeurt als je een stuk hebt gereden end emotordan uit zet voor zeg maar eenhalf uurtje dan warmt de motor nog door
die word op het moment dat je hem uit zet nog stukken warmer omdat de warmte niet meer door rijd wind en koeling word afgevoert
hier door gaat een slecht werkend waspotje dan toch nog even dicht
en sluit dan het lucht kanaal compleet af
hier door kan het dus dat als jij dan later weer start de wagen niet meer stationair wil draaien
om dit probleem te omzeilen kan je messchien beter het waspotje kanaal volledig dicht zetten
en de motor volledig op de stationair schroef laten draaien
dan heb je dit probleem omzeilt
of je boort in de schuif van het waspotje een gaatje van 5 mm dan is je probleem ook over

maar uit jou verhaal maak ik op dat hij verzuiperig over komt
en als jij het dopje aan de verkeerd kant van het waspotje hebt gemonteerd kan het dus nu richting de motor zijn gezogen
of helemaal zijn verdwenen
dus dit zou ik wel even gaan controleren en veranderen
je zou het dopje het beste aan die kant plaatsen dat het in het waspotje vast zuigt
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor TonySclass » 24 feb 2013, 11:39

hoi douwe, toen ik dus gister thuiskwam bekeek ik de rotor en het dopje maar alles zat op zijn plek.
het waspotje werkt waarschijnlijk gewoon goed, aangezien de auto meteen reageert als je dat slangetje wat dichtknijpt met een tangetje.dan loopt ie dus meteen wat rustiger (met koude motor dus).
ik zal even kijken maar vandaag is het mij echt te koud :) morgen meer kans denk ik

grtz Tony
TonySclass

Berichtdoor Douwe » 24 feb 2013, 14:13

als hij koud is hoort het waspotje open te staan en dus meer lucht te geven
je kan pas spreken over dat hij goed werkt als je bij warme motor het zelfde slangetje dicht knijpt en dan geen toerental verandering van de motor onder vind
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor TonySclass » 24 feb 2013, 14:38

aha...........dan ga ik nou even een stuk rijden en kijken hoe die regaeert als ik bij flink warme motor die slang dichtknijp:) weer wat geleerd:) k meld me eind van de dag wel weer :) thnx
TonySclass

Berichtdoor Douwe » 24 feb 2013, 15:24

dat je rotor nunog nietverbrand is wil niet zegen dat je ontsteking goed is
die andere rotor is niet voor niks verbrand
dus ik zou het meer in de richting van een bobine versleten verdelerkap ontstekings unid te zuinig afgestelde motor
of iets in die geest gaan zoeken
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor TonySclass » 24 feb 2013, 19:25

ben ik weer...........ik heb de slang afgeknepen met warme motor, er is geen waarneembaar verschil in toeren te bespeuren, als het er al is dan minimaal want op t oor hoor ik niks veranderen aan toerental.

ik denk.........dat die rotor verbrand was toen ik de bougiekabels erop zette na het vervangen van die bougies........had er 2 verkeerd om gedaan.toen ik de eerste keer probeerde te starten hoorde ik een echt heel klein plofje maar zag niks wat kapot was zoals luchtfilterhuis of in die richting, slangen zaten goed en ik heb niet in de verdeelkap gekeken toen.
en toen heb ik de bougiekabels weer op de juiste bougies geplaatst.de auto liep weer redelijk en wel op 8 cylinders gewoon.verder niet meer bij stilgestaan eerlijk gezegd.ik denk dat het tijdens dat plofje moet gebeurt zijn kan ik gelijk hebben hierin?
vandaag reed ie gewoon perfect weer op benzine en gas............

grtz tony
TonySclass

Berichtdoor Douwe » 24 feb 2013, 19:50

dat lijkt mij sterk dat het daar door is gekomen
ondanks het om wisselen van de kabels zal de boegie gewoon kunnen vonken
dus dat zal geen gevolg hebben voor je rotor
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor TonySclass » 24 feb 2013, 20:57

hmm ok........ik kijk het even aan joh.
hij reed vandaag echt helemaal zoals het hoort.......k hoop dat het nu klaar is met die ongein zodat de eventuele koper als die al belt ;) en komt kijken een goede eerlijke auto ziet staan in plaats van een auto die niet lekker loopt!

k meld me weer als het nog steeds vraagtekens blijven

groetjes douwe en de rest die mee wilde denken etc.
TonySclass

Berichtdoor TonySclass » 08 maart 2013, 22:00

daar ben ik weer.............word er moe van eerlijk gezegd!
na 12 dagen zonder enige vorm van problemen te hebben gereden, begon de 380 weer met kuren vanmorgen.....liep belabberd op benzine en gas.
toch een ritje van 50 km ermee gemaakt en hij ging steeds slechter lopen:

-stationair enorm schommelend toerental (slaat bijna af lijkt het maar blijft toch - erg laag- lopen)
-in de stad redelijk met verkeer mee kunnen komen
-niet op gang komen op de snelweg als ik gas intrap wordt ie tegen gehouden lijkt wel weer
-naast de auto echt enorme lpg-geur als ik op gas rij en benzine-geur wanneer ik hem op benzine heb gezet
-vol getankt en na 24 km keek ik en zat er 60% in de tank!! dus 20% van de volle tank weer weg.......
-heb weer de verdeelkap en rotor bekeken maar zag niks bijzonders......

wat is dit nou elke keer? na de rotor laatst vervangen te hebben was ik echt blij en opgelucht......
TonySclass

Berichtdoor TonySclass » 08 maart 2013, 23:40

Oja, als ik 1 vacuumslangetje eraf haal wat op die iets grotere s-slang zit welke weer aan t waspotje zit bevestigd,dan loopt de auto wel iets hoger stationair.maar wanneer ik ga rijden houdt ie wel gewoon in

toch verdeelkap vernieuwen om te beginnen is mijn idee.
TonySclass

Berichtdoor Buurman » 09 maart 2013, 00:12

Dit is echt balen, denk je het voor elkaar te hebben........
Maar toch blijft jouw probleem overeenkomsten houden met wat mij vorig jaar overkomen is.

Kan je geen concreet advies geven, enige is de twee topics die er over gingen hier even te linken.(zie onderaan)
Er staat een boel in wat niet van toepassing is m.b.t. jouw probleem en nog wat andere "zaken" maar dat moet je zelf maar even filteren.

En een vraagje, "wat voor soort LPG schakelaar heb je er in zitten?" , automatisch benzine-start-naar-lpg-omschakelen om maar even een voorbeeld te geven, of iets anders.

De rode draad is dat het gepruttel van de motor mij bekend voorkomt en dat was na starten op benzine en automatische omschakeling naar LPG bij bepaald toerental, in mijn geval ergens onder de 1000rpm.
Dit toerental was dusdanig laag (ingesteld) dattie met starten aansloeg op benzine maar meteen overschakelde naar LPG.
Dan moet ie even restje benzine verwerken terwijl er ook al LPG toegediend wordt.
Dit duurt dan ca. 20 seconden (in stationairloop) en daarna loopt ie weer strak.
Wilde ik eerder wegrijden dan sloeg de motor vaak af.

Nu ik sinds ik dit weet altijd op LPG start heb ik dit probleem nooit meer gehad.
Ik moet nu wel met knopje van LPG paneeltje de installatie op LPG start zetten aangezien die fabrieksaf benzinestart heeft met auto- omschakeling naar LPG. (heb omschakel-toerental hoger ingesteld)

Ook jouw ervaring dat er weinig gebeurd met gas intrappen, alsof er een 1000 kg aanhanger achterhangt, zo langzaam............... had ik ook.
Verbruik schoot ook omhoog naar 1: 3.5 en de econometer zat meteen in het rood met een beetje gas bij, dit was daarvoor niet het geval.

Affijn, veel leesplezier en succes.

Buurman

Berichtdoor TonySclass » 09 maart 2013, 01:30

hi emile, ja heb het gelezen.........:)

ik heb een schakelaar met 5 lampjes, als ik hem op LPG zet dan branden max 5 lampjes (groen)
en als ik hem op benzine heb dan 1 lampje rechts van de schakelaar (rood)

ik moet handmatig mijn keuze bepalen , dus ook starten deed ik tot de dag dat ik de bougies heb vervangen altijd op LPG , nou ja, soms verwende ik hem dan en startte op benzine en reed dan wat kilomters op benzine, maar zoals gezegd die hele rit van de zomer, 10/12.000 km gewoon op LPG starten en rijden zonder ellende.......

ik moet zeker de 5 K-ohm rotor en kap hebben? bouwjaar = 4-1981
al heb ik een hard hoofd dat het dan wel goed komt:(:(:(
TonySclass

Berichtdoor Buurman » 09 maart 2013, 01:49

Tony,

Dus geen knipperend geel lampje op je LPG-display, dan heb je het andere type als wat ik heb( AEB725-A)

Wat de 5 K-ohm rotor en kap betreft, daar weet ik helaas niks van.

Kan je op dit moment alleen nog sterkte wensen, blijft een hobby........ :)
Mar het moet wel allemaal werken, zo is dit geen leuke hobby.
Buurman

Berichtdoor TonySclass » 09 maart 2013, 02:08

nee knippert niet, alleen als de tank bijna leeg raakt dan wordt 1 van de groene lampjes, de laatste dus geel........

thnx iig............
TonySclass

Berichtdoor Warmerdam » 09 maart 2013, 13:18

goede middag met wout ook uit den haag,
vwb schakelaar v LPG naar benzine en andersom
heb ik de zelfde als jij, start ook altijd op LPG
alleen bij lagere temp start ik op benzine en tijdens
het rijden zet ik hem over.
verder nooit geen problemen rij al v/a 2010 op LPG 1 op 6.5
heb een OMVL verdamper.
hoe gaat het nu met de auto misschien kan ik ergens mee helpen.
Gr. wout.
Warmerdam

Berichtdoor TonySclass » 09 maart 2013, 21:26

Hallo wout,
vandaag nieuwe verdeelkap en rotor weer gekocht en erop gezet.geen verschil,toen maar alles nagelopen weer waarvan ik dacht dat het ermee te maken zou kunnen hebben.
bleek luchtfilterhuis wat scheef te staan.had geen sleuteltje 10 bij me dus gaf ik er een goede stomp tegen, en nu rijdt ie weer perfect.ga morgen alles goed aandraaien.wel weer voor niks een verdeelkap en rotor gekocht!!! Grrr......ik denk dat ik deze goudkleurige ook hier in de rubriek "te koop" ga plaatsen.het zijn kleine dingen steeds maar ik irriteer me er mateloos aan!

grtz stadsgenoot:-)
TonySclass

Berichtdoor TonySclass » 09 maart 2013, 21:34

Thnx voor aanbod trouwens
TonySclass

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek