[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
4 baks versnelling omvormen tot 5 baks : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 08:12

4 baks versnelling omvormen tot 5 baks

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

4 baks versnelling omvormen tot 5 baks

Berichtdoor ME.Sahin » 12 jan 2011, 03:01

Hallo allemaal ik sta nu voor een groot probleem namelijk de volgende:

Ik heb mijn patser de 300SD al een tijdje maar de verbruik ervan is mij niet goed gewenst...
Ik heb geconstateerd dat het een 4bak eronder heeft en vandaar schakelt het op hele hoge toeren mijn vraag is of ik de versnellingbak kan vernieuwen met door 5 bak eronder te plaatsen zou dat effect hebben op het verbruik en is het mogelijk???
ME.Sahin
Junior Boarder
Junior Boarder

Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee

Re: 4 baks versnelling omvormen tot 5 baks

Berichtdoor Vlim » 12 jan 2011, 04:19

Daar ga je niks mee winnen. Je mag blij zijn als een 300 zo'n 1:10 - 1:12 loopt, veel beter gaat het niet worden, zeker wanneer je alleen relatief korte afstanden rijdt.

Wil je zuinig rijden, dan is een S-Klasse geen voor de hand liggende keuze. Die zijn voor veel dingen gemaakt en zuinigheid was er niet een van :)
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Re: 4 baks versnelling omvormen tot 5 baks

Berichtdoor Vlieger » 12 jan 2011, 10:30

Als jouw automaat pas bij hoge toeren schakelt, dan kan je de bowden kabel verstellen, zodat hij eerder (bij lager toerental) schakelt.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek