[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
500SE draait niet op benzine enkel op LPG : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 apr 2024, 04:06

500SE draait niet op benzine enkel op LPG

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

500SE draait niet op benzine enkel op LPG

Berichtdoor Alex-benz » 20 apr 2017, 16:04

Goedemiddag forumleden,

ik heb nu een vervelend probleem met mijn 500SE van 1980.
toen ik hem kocht geen enkel probleem, reed op allebei.
nu 3 maand geleden was mijn automaat vervangen door de garage, en vraag me niet waarom, maar ineens had hij last van zeer brute backfire's. nu dit was wel onmiddellijk opgelost maar ik denk dat dit de oorzaak was dat ie niet meer op benzine loopt.
Heb het volgende al nagekeken.
benzinepomp draait en levert benzine aan de spinnenkop.
als ik de injectie leidingen van de spinnenkop loshaal komt er bij als het contact opgezet word een klein beetje benzine uit. vervolgens als de klep naar beneden geduwd wordt, dan spuit de benzine er volop uit.
denk dat dit normaal is?
nog een belangrijke melding is mss dat als er geen benzine in de tank zit die op LPG perfect draait.
zodra er benzine in de tank zit begint hij onregelmatig te draaien en de schudden op LPG, vooral merkbaar bij warme motor.
dus hij krijgt benzine? mss verzuipen als ik hem enkel op benzine zet?

iemand raad wat dit kan veroorzaken en hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt ;)
Alex-benz
 


Re: 500SE draait niet op benzine enkel op LPG

Berichtdoor Douwe » 20 apr 2017, 16:31

Als je hem net over zet op LPG dan wil het wel zijn dat motor onregelmatig loopt.
(Word de brandstof pomp wel afgesloten als hij op LPG staat?)
Als dat na 10 min nog zo is dan word het tijd voor terugslag klep in de retourleiding te plaatsen
Of je kan er voor kiezen in de brandstof slang net voor de spinnenkop afsluiters te plaatsen.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten