door Vlieger » 21 dec 2010, 21:29
Het ligt er ook aan hoe de auto was gestald.
In de verwarmde garage, zal je uitgedroogde rubbers aan treffen van o.a. de aandrijfassen, vacuüm aansluitingen, inspuitsysteem, koelwater-slangen enz.
Ook de klepsteel rubbers kunnen hard/uitgedroogd zijn, waardoor de motor rookt bij stationair draaien.
De kans op vastzittende zuigers is dan erg klein, maar wel zal het benzine inspuitsysteem onder handen genomen moeten worden.
De oude benzine kan aangekoekt zijn in het inspuitsysteem.
Is de wagen (tijdelijk) in een onverwarmde ruimte gestald, dan is condens-vocht de grootste vijand.
Als de benzinetank niet tot aan de nok gevuld was, kan de tank van binnen roesten, met verstoppingen van de benzine toevoer tot gevolg en een lekke tank.
Ook kan in de motor met name zuigers in de cilinders vast geroest zitten.
Diverse relais kunnen slecht contact maken door corrosie, evenals de zekeringen.
Condensvocht is voor de automaat verwoestend!