Het is nu 24 nov 2024, 07:58
Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Moderator: Neerven
door jwl » 05 jul 2016, 21:00
beste forum leden
ik krijg mijn 500SEC enkel een beetje redelijk Lopen 12graden bij ca 950rpm zonder vacuüm..
het rare is als ik vacuüm er op zet gaat die ca naar 1300rpm en gaat op 30graden voor staan..
is dit een beetje normaal??
lijkt me erg veel.....
alvast heel erg bedankt voor jullie reacties..
-
jwl
-
door Douwe » 05 jul 2016, 21:46
Als ik het goed heb hoort hij bij 2500 toeren op 30 graden
Maar dat weet ik niet zeker .
Maar ik vermoed dat je vacuüm lekkage hebt
Of een leerlauf die niet goed werkt
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
door RD500SEC » 05 jul 2016, 23:26
950 toeren is ook hoog met de vacuüm losgekoppeld.
Houd je de vacuümslang wel dicht?
Staat de gasklep helemaal gesloten?
Zitten de vacuumslangen goed aangesloten op de gasklep?
Dat het ontstekingstijdstip vervroegd bij een hoger toerental is normaal.
Dat het toerental dusdanig wijzigt bij alleen de vacuümslang loshalen of aansluiten is niet normaal.
-
RD500SEC
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 1571
- Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
- Woonplaats: Gem. Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEC
- Bouwjaar: 1985
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door jwl » 06 jul 2016, 00:43
wat zou de oorzaak kunnen zijn van zon enorm verschil met of zonder vacuüm?
-
jwl
-
door Douwe » 06 jul 2016, 06:05
Dat je de voorontsteking al niet goed hebt afgesteld
En de andere dingen zijn hier boven al beschreven.
-
Douwe
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 8864
- Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
- Woonplaats: Sexbierum
- Roepnaam:
- Type wagen: 420SE
- Bouwjaar: 1986
- LPG: Ja
Keer terug naar Techniek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten