W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 sep 2020, 10:35

560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 02 sep 2019, 12:45

Hallo ,
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een 560SEC die ik in Nederland heb gekocht.
Het is oorspronkelijk een Zwitserse auto, in Zwitserland gereden sinds aflevering in 07/1990 tot 04/2008 en sinds 2008 bij de huidige Nederlandse eigenaar.
Toen ik dit weekend naar de auto keek , die stond voor de deur, was ik een beetje teleurgesteld van de lijn van de auto. En dit vondt ik heel raar, met name dat ik een kennis heb in de buurt die ook een SEC heeft, en daar vindt ik de lijn wel heel mooi.
Ik heb nog eens goed naar mijn SEC gekeken, en ook het uitgebreid dossier aan documenten die ik met de auto heb gekregen en ja hoor, de SEC is verlaagd (zie foto's). Dit is de reden waardoor ik de lijn wat minder vindt.
Ik vindt dat de rondingen van de banden niet mooit aansluiten met de rondingen van de spatborden (en dit heb je niet als ie niet verlaagd is). In de documentatie van de auto heb ik een A4 gevonden met een"Bestätigung fur die Strassenverkehrsämter der Schweiz". Zie bijlage.
Op dit documentje blijkt dus dat de auto ooit verlaagd is geweest (in Zwitserland dus, wanneer hij nog bij de eerste eigenaar was) met een Koni verlagingset (veren en dempers) en namelijk totaal ongeveer 35mm lager.
Heb even onder de auto gezeten en zie voor en achter Gele koni's schokdempers.
Een 560SEC heeft niveau regeling op de achteras. De onderdelen hiervan heeft hij grotendeels nog (veerbollen, hydraulische regelunit achter, pomp onder de kap en hydraulische reservoir zit er nog allemaal op).
Maakt een 560SEC met niveauregeling ook gebruik van specifieke schokdempers zoals bij voorbeeld bij het ADS systeem op een R129 (heb een 500SL met ADS).
Ook zag ik aan de achterkant dat het stangetje dat verbinding maakt tussen stabilisatorstang en hydraulische regelaar ontbreekt.
Ik wil de auto weer helemaal origineel.
Wat moet ik hiervoor doen ? Bij voorbeeld, moeten er specifieke schokdempers onder of wordt hier gebruik gemaak van klassieke schokdempers ?
Alvast bedankt
Groeten
Tim
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Leeflang » 02 sep 2019, 14:20

Bij de niveauregeling ontbreken de klassieke schokdempers.
In plaats daarvan zijn er hydraulische cilinders (veerpoten) die aan de veerbollen gekoppeld zijn.
Probleem is dat die veerpoten bij Mercedes momenteel niet leverbaar zijn, het Mercedes onderdeelnummer is 1263204813.
Ze zijn gemaakt door Sachs, hun nummer is 102215, ook bekend als BZ22X124D en met EAN 4013872001972.
Ook van die is de leverbaarheid moeilijk.
Let op bij het zoeken ernaar, er worden massa's vervangers aangeboden, maar dat zijn allemaal traditionele schokdempers.
De veerpoten moeten bovenaan een nippel hebben waar de slang naar de veerbol aan komt.
102215.jpg

Het ontbrekende stangetje is nog wel leverbaar bij Mercedes, nummer 1233201489, kost ongeveer 50 euro.
De slangen tussen de veerpoten en veerbollen zijn er ook nog, nummer 2019970882, prijs ruim 100 euro per stuk (2 nodig), elders zijn ze een stuk goedkoper te vinden.
Nieuwe veerbollen zul je waarschijnlijk ook wel nodig hebben, nummer 1233200215, prijs bij Mercedes 275-300 per stuk, bij bijvoorbeeld Steronderdelen 85 euro per stuk (2 nodig).
Als de pomp (1172300064) droog heeft gelopen kon die ook wel eens aan vervanging of revisie toe zijn.
Nieuwe heeft Mercedes momenteel niet, gereviseerde zijn wel te vinden, maar niet goedkoop 3, 4, 500 euro, gebruikte zijn ook wel te vinden.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6420
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 02 sep 2019, 15:06

Leeflang schreef:Bij de niveauregeling ontbreken de klassieke schokdempers.
In plaats daarvan zijn er hydraulische cilinders (veerpoten) die aan de veerbollen gekoppeld zijn.
Probleem is dat die veerpoten bij Mercedes momenteel niet leverbaar zijn, het Mercedes onderdeelnummer is 1263204813.
Ze zijn gemaakt door Sachs, hun nummer is 102215, ook bekend als BZ22X124D en met EAN 4013872001972.
Ook van die is de leverbaarheid moeilijk.
Let op bij het zoeken ernaar, er worden massa's vervangers aangeboden, maar dat zijn allemaal traditionele schokdempers.
De veerpoten moeten bovenaan een nippel hebben waar de slang naar de veerbol aan komt.
102215.jpg

Het ontbrekende stangetje is nog wel leverbaar bij Mercedes, nummer 1233201489, kost ongeveer 50 euro.
De slangen tussen de veerpoten en veerbollen zijn er ook nog, nummer 2019970882, prijs ruim 100 euro per stuk (2 nodig), elders zijn ze een stuk goedkoper te vinden.
Nieuwe veerbollen zul je waarschijnlijk ook wel nodig hebben, nummer 1233200215, prijs bij Mercedes 275-300 per stuk, bij bijvoorbeeld Steronderdelen 85 euro per stuk (2 nodig).
Als de pomp (1172300064) droog heeft gelopen kon die ook wel eens aan vervanging of revisie toe zijn.
Nieuwe heeft Mercedes momenteel niet, gereviseerde zijn wel te vinden, maar niet goedkoop 3, 4, 500 euro, gebruikte zijn ook wel te vinden.


Bedankt voor je verduidelijkingen en je opzoekwerk Leeflang !
Moet il dan de veren ok vervangen ? Hey je daarvan de referentie ?
Groeten
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 02 sep 2019, 15:45

Hallo
Heeft iemand 2 hydraulische cilinders (veerpoten/schokdempers) van het type SACHS 102215 (BZ22X124D) staan ?
Ik wil ze wel kopen. Ik zoek deze om mijn recente aangekochte 560SEC met originele schokdempers (op narmale hoogte en niet meer verlaagd) te zetten. Ook zoek ik de veren (voor en achter).
Bedankt
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Leeflang » 02 sep 2019, 17:22

TimW126 schreef:... Moet il dan de veren ok vervangen ? ...

Dat is goed mogelijk.
Afhankelijk van de ingebouwde opties zijn er verschillende veren mogelijk voor een 560SEC.

Ervan uitgaande dat er geen af fabriek koelbox en telefoon (meer) ingebouwd zijn:
Zonder trekhaak: veren 1233240604 met rubbers 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252444 (3 noppen, 19 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Met trekhaak: veren 1233243604 met rubbers 1153252244 (1 nop, 9,5 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.

Bij harde vering (optie code 485): veren 1233242704 met rubbers:
Zonder trekhaak: 1153252244 (1 nop, 9,5 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Met trekhaak: 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252444 (3 noppen, 19 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6420
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 02 sep 2019, 22:21

Dankje Leeflang ! Is echt super alle info die je doorgeeft ! Heel erg bedankt !
Groeten
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Frank117 » 02 sep 2019, 23:03

Even terzijde: als je je SEC weer helemaal origineel wilt, zal je ook de achterbumper moeten vervangen.
Zo te zien zit er één van een type 1 op.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1042
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 02 sep 2019, 23:16

Frank117 schreef:Even terzijde: als je je SEC weer helemaal origineel wilt, zal je ook de achterbumper moeten vervangen.
Zo te zien zit er één van een type 1 op.

Dag Frank,
Ik heb even aandachtig gekeken en vergeleken met foto's op internet van type 2 SEC en klopt, je hebt helemaal gelijk, er zit een type 1 bumper op.
Ben dus ook op zoek naar een goede type 2 achterbumper. Als je er ene hebt Frank, laat maar weten.
Auto wordt toch helemaal herspoten zoals het hoort.
Echt super bedankt ! :) Had het jammer gevonden alles te laten herspuiten (uiteraard bumpers en dergelijke in contrast kleur) en later ontdekken dat ik de verkeerde bumper op heb staan !

groeten
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Motorama » 13 mei 2020, 21:19

Leeflang schreef:
TimW126 schreef:... Moet il dan de veren ok vervangen ? ...

Dat is goed mogelijk.
Afhankelijk van de ingebouwde opties zijn er verschillende veren mogelijk voor een 560SEC.

Ervan uitgaande dat er geen af fabriek koelbox en telefoon (meer) ingebouwd zijn:
Zonder trekhaak: veren 1233240604 met rubbers 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252444 (3 noppen, 19 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Met trekhaak: veren 1233243604 met rubbers 1153252244 (1 nop, 9,5 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.

Bij harde vering (optie code 485): veren 1233242704 met rubbers:
Zonder trekhaak: 1153252244 (1 nop, 9,5 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Met trekhaak: 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252444 (3 noppen, 19 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.



ik ben ernaar aan het kijken om mijn 560SEC wat steviger op zijn poten te laten staan. Hij is niet verlaagd en gewoon origineel maar ik dacht de veren eens te vervangen met hoop dat het bootgevoel wat weggaat. Ik heb wat opzoek werk gedaan en heb met het puntensysteem wel door welke veer ik moet bestellen (126 321 18 04 voor en 123 324 27 04 achter als ik de versterkte veren wil). Nu heb ik 2 vragen:

- waarom bestaat de mogelijkheid naar versterkte veren, wat is het voor of nadeel en is dit aan te raden? kan je zien of die er bij mij al onderzitten of niet?
- wat is dat met die rode of blauwe veer. Ze hebben toch dezelfde bestelnummer?
Avatar gebruiker
Motorama
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 08 apr 2014, 20:39
Woonplaats: Hasselt, België
Roepnaam: Stijn
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Leeflang » 13 mei 2020, 22:26

Motorama schreef:- waarom bestaat de mogelijkheid naar versterkte veren

Om dezelfde reden dat er gele en groene auto's zijn, of limousines en coupés of melk en pure chokolade, of ...
Smaken verschillen.

Motorama schreef:is dit aan te raden?

Smaken verschillen.

Motorama schreef:kan je zien of die er bij mij al onderzitten of niet?

Je kunt meten hoe dik met metaal van de veren is, de 2704 zijn 16,45 mm dik, de 0604 en 3604 zijn 16 mm.

Motorama schreef:- wat is dat met die rode of blauwe veer. Ze hebben toch dezelfde bestelnummer?

Bij de productie vallen sommige iets korter uit, andere iets langer.
De kortere krijgen een rode streep, de langere een blauwe.
Het lengteverschil wordt gecompenseerd met verschillend dikke rubbers.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6420
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Motorama » 13 mei 2020, 22:41

Dus dan moet je eerst de veren bestellen en aan de hand daarvan de Rubbers? Met zelfs kans dat links en rechts andere Rubbers moeten? Piraatveren van Sachs of dergelijke hebben dan weer geen kleur?
Avatar gebruiker
Motorama
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 08 apr 2014, 20:39
Woonplaats: Hasselt, België
Roepnaam: Stijn
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 27 jul 2020, 15:05

Motorama schreef:Dus dan moet je eerst de veren bestellen en aan de hand daarvan de Rubbers? Met zelfs kans dat links en rechts andere Rubbers moeten? Piraatveren van Sachs of dergelijke hebben dan weer geen kleur?

:

Hallo,
Ik ben weer terug na een paar maanden.
Zoals eerder in dit bericht aangegeven wens ik op mijn 560SEC van 07/1990 de auto weer op originele hoogte zetten met de originele veren en schokdempers vooraan en originele hydraulische niveau regeling schokbrekers achter (heb ik ondertussen al) en originele veren.

Leeflang heeft mij eerder in dit bericht aangegeven welke rubbers ik erbij moet bestellen in functie van streepkleur op de veer.
Hoe weet ik bij bestelling welke kleur (blauw of rood) de veren gekenmerkt zijn om meteen de goede rubbers erbij te bestellen (zou je van SACHS willen bestellen voor de achteras, referentie SACHS 996 065).

Ook ben ik op zoek naar de referentie voor de voorveren, de rubbers (en hier geldt ook dezelfde vraag mbt hoe weet ik op voorhand met welke kleur de voorveren gekenmerkt zijn op de goede rubbers erbij te bestellen) en ook de voorste schokdempers.

Kan iemand mij hiermee helpen ?
Alvast bedankt
Groeten
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor BenzHans2 » 27 jul 2020, 15:53

Op de veer staat altijd orgineel mb nr.
Op chassis nr kan mb zien welke je nodig hebt.
Is afhankelijk van aantal opties.
Die kleur geeft dat nr niet weer. Dat heeft na een test met de weerstand te maken in welke categorie deze valt.
Op de onderste winding van de veer staat nr. Ff goed poetsen en dan komt ie tevoorschijn.
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3913
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: Albergen
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 560SEL 1988
Dodge Ram 5.9 1997


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 27 jul 2020, 17:02

BenzHans2 schreef:Op de veer staat altijd orgineel mb nr.
Op chassis nr kan mb zien welke je nodig hebt.
Is afhankelijk van aantal opties.
Die kleur geeft dat nr niet weer. Dat heeft na een test met de weerstand te maken in welke categorie deze valt.
Op de onderste winding van de veer staat nr. Ff goed poetsen en dan komt ie tevoorschijn.


Hallo Hans !
Dankje voor je verduidelijking !
Chassis nummer van mijn auto is WDB1260451A553792
Echter werd bij de eerste eigenaar, een paar maanden na aaschaf (in 1990) alle 4 veren vervangen en schokdempers door een Koni verlagingsset.
Dus kan ik niet nazien met huidige nr op de veer, daar de veren verlagingsveren zijn.
Wil hem weer origineel,...
Groeten
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor BenzHans2 » 27 jul 2020, 17:14

Dus met chassisnr naar de dealer en de bijbehorende nrs opvragen
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3913
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: Albergen
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 E350 Combi 2006
W126 560SEL 1988
Dodge Ram 5.9 1997


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Bayram » 08 aug 2020, 17:38

Ik heb nog wel een type 2 achterbumper liggen (zonder chrome) die je in kleur kan spuiten.
Avatar gebruiker
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1520
Geregistreerd: 02 mei 2012, 22:08
Woonplaats: Overijssel
Roepnaam: Bayram
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W211 280 CDI


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 19 aug 2020, 16:24

Leeflang schreef:
TimW126 schreef:... Moet il dan de veren ok vervangen ? ...

Dat is goed mogelijk.
Afhankelijk van de ingebouwde opties zijn er verschillende veren mogelijk voor een 560SEC.

Ervan uitgaande dat er geen af fabriek koelbox en telefoon (meer) ingebouwd zijn:
Zonder trekhaak: veren 1233240604 met rubbers 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252444 (3 noppen, 19 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Met trekhaak: veren 1233243604 met rubbers 1153252244 (1 nop, 9,5 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.

Bij harde vering (optie code 485): veren 1233242704 met rubbers:
Zonder trekhaak: 1153252244 (1 nop, 9,5 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.
Met trekhaak: 1153252344 (2 noppen, 14 mm) als de veren blauw gekenmerkt zijn, of 1153252444 (3 noppen, 19 mm) als ze rood gekenmerkt zijn.


Hallo iedereen en vooral Leeflang (waarvan ik zijn bericht terug oppik)
Ik heb mijn achterveren besteld (auto had de originele hydraulische dempers en originele achterveren niet meer).
Volgens het punten systeem (volgens uitrusting & gewicht hiervan op EPC) moeten er veren met referentie 1233240604 onder.
Bij SACHS komen deze veren overeen met referentie SACHS 996 065 (Lengte 362 mm, dikte 16,4 mm)
De veren heb ik nu in huis maar op de veren vindt ik geen kleur markering/kenmerk (Rood of blauw) .
ik heb dus met de technische dienst van SACHS in Duitsland gebeld en zij gaven mij als kleur kenmerk 1xrood + 1x blauw.
Ik moet nu dus de rubbers bestellen (met de juiste aantal noppen en dikte) maar weet niet welke ik dus moet bestellen.

Ik moet ook nog de voorste veren bestellen (schokdempers en veren werden ook juiste na aflevering nieuw vervangen door verlagingsset). De schokdempers heb ik al (SACHS 316 943).
Volgens EPC Mercedes en het punten systeem zou ik veren met referentie 1263211804 moeten bestellen. Deze komen overeen met SACHS 997 245. Hier zit ook geen kleurmarkering/kenmerk op. Ook bij SACHS duistsland gevraag en hier is kleurmarkering voor deze veren : 2x wit + 1X blauw. Welke rubbers (met juiste aantal noppen/dikte) moet ik voor deze voorste veren bestellen ?

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Groeten
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 29 aug 2020, 09:49

Hallo, heeft niemand een idee ?
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor Gerko » 29 aug 2020, 13:11

Ik heb het idee dat Sachs met andere kleur systeem werkt dan Mercedes zelf. Door het omnummeren naar Sachs ben je de referentie kwijt voor welke rubbers je erbij moet bestellen. Misschien heb ik het mis maar dat denk ik.

Dan wordt het gewoon monteren met de rubbers die er nu op zitten, een poosje rijden om alles in te laten zakken en vervolgens opmeten of je hoogte verschil hebt. Misschien wat omslachtig maar dat zal niet anders zijn. Ik zou trouwens niet wakker gaan liggen van een 2mm verschil hoor, daar merk je niets van en zie je ook niks van.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 727
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam: Gerko
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mazda 5 1.8 16v 2005 gezinsauto
Renault Kangoo 1.4, past brommer achterin :-)
Tomos 2L custom 1964
Puch M50 racing in restauratie
Puch MS50V sport 1972 (project)
Puch M50 SE opknapper
Puch VZ50R 1972


Re: 560SEC verlaagd weer orgineel zetten

Berichtdoor TimW126 » 15 sep 2020, 11:06

Gerko schreef:Ik heb het idee dat Sachs met andere kleur systeem werkt dan Mercedes zelf. Door het omnummeren naar Sachs ben je de referentie kwijt voor welke rubbers je erbij moet bestellen. Misschien heb ik het mis maar dat denk ik.

Dan wordt het gewoon monteren met de rubbers die er nu op zitten, een poosje rijden om alles in te laten zakken en vervolgens opmeten of je hoogte verschil hebt. Misschien wat omslachtig maar dat zal niet anders zijn. Ik zou trouwens niet wakker gaan liggen van een 2mm verschil hoor, daar merk je niets van en zie je ook niks van.


Bedankt Gerko !
Ik zal toch proberen te weten hoe ik het kan achterhalen. Wil absoluut vermijden om weer alles te moeten demonteren om andere rubbers te plaatsen wegens foute chassis hoogte.

Weet Leeflang het misschien ??
Bedankt
Tim
TimW126
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 10 mei 2014, 23:54
Woonplaats: België
Roepnaam: Tim
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten