W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 11 dec 2018, 07:46

560SEL op lpi

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

560SEL op lpi

Berichtdoor Arjan » 15 sep 2015, 23:28

Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met een 560SEL op lpi (gas injectie)
Werkt dat een beetje ?
Ik hoor nl andere berichten (lees; problematisch)

Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Avatar gebruiker
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1191
Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R129 SL320


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor ElGriffo » 15 sep 2015, 23:33

LPI denk ik niet, wel ervaring met dampgas injectie .

Dat is al een stuk beter dan de gaspot op de LMM
ElGriffo
 


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Arjan » 15 sep 2015, 23:39

Marco,

Ehm... Mijn vraag is of je een lpi er in kan doen.
Weet jij dat ?

Wat is trouwens het verschil ? Lpi of dampgas injectie.
Wie remt heeft energie verprutst...
Avatar gebruiker
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1191
Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R129 SL320


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor ElGriffo » 15 sep 2015, 23:57

als ik het goed zeg : bij dampgas heb je 8 electro motoren het gas in verdampte toestand per cilinder doseren .
Dus tank , verdamper en 8 ventielen . Dan kun je met een leiding per cilinder het gas gedoseerd zo dicht mogelijk bij de inlaatklep inbrengen.

Bij LPi heb je een tank met een hogedrukpomp daarin die het vloeibare gas via 8 injectoren in de motor spuit . De injectoren zullen dan zo dicht mogelijk bij de kop in het inlaatspruitstuk geplaatst worden.

Ben geen LPG man maar volgens mij werkt het zo .

En geen ervaring met LPi. weet wel wie met het eerste heeft rond gereden , kijk even bij Bassie007 dei heeft de auto verkocht aan JeroenF , maar toen was het gas er al uit .
ElGriffo
 


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Neerven » 16 sep 2015, 09:57

Mijn zoon heeft een Volvo gereden met Lpi. Niets dan problemen met de installatie en 2 x de pomp in de tank moeten vervangen (ook niet goedkoop). Heb nu zelf een Chevrolet Express V8 met dampgasinjectie. Tot nu toe nog geen problemen gehad.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2248
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: André
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 1983 500SEL
2005 W164 320CDI
1986 500SEL (verkocht)
1989 500SEL (gesloopt)
2010 Suzuki Alto 1.0 :(


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor RedLelie » 16 sep 2015, 13:21

Ik zou maar eens googelen op problemen met lpi gas installatie en kijken wat je nu tegenkomt.
vialle is nooit echt de top geweest, maar met LPI is het behoorlijk mis gegaan.
Ik heb geen idee in hoeverre de problemen nu opgelost zijn, maar als de pomp, die in de tank zit, het begeeft ben je veel geld kwijt en dat kwam nogal eens voor.
Lucardi in maasluis heeft veel ervaring met o.a. LPI

Groeten Jan
Avatar gebruiker
RedLelie
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 jul 2008, 20:01
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Jan
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: 560SEL 1987
500SEL 1982
500SL 1991
Citroën Berlingo
Land-Rover Discovery 2.5TDI


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor ElGriffo » 16 sep 2015, 13:41

Ik zou een gasdampinjectie nemen en de pijpjes als in de foto's aanbrengen

Lijkt mij voorlopig de beste oplossing
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
ElGriffo
 


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Arjan » 16 sep 2015, 14:25

Hi,

Ja ik was inmiddels ook wat verder met lezen.
Gelukkig hoeft het niet op stel en sprong.
De 560 moet eerst nog effe aangeschaft worden :-)

Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Avatar gebruiker
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1191
Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R129 SL320


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor RedLelie » 16 sep 2015, 18:58

Aan gas injectie kleven ook nog veel problemen, daarom doen grote spelers zoals vogel gas installaties niet mee.
Het is niet betrouwbaar genoeg en je moet regelmatig opnieuw om e.e.a. Af te stellen.
Omdat er maar weinig adressen in Nederland zijn moet je dan soms ver rijden.
Lucardie uit Maasluis heeft in 3 auto's bij ons een OMVL gas installatie ingebouwd en dat rijd niet alleen fantastisch maar is ook nog redelijk betaalbaar en betrouwbaar.
Ik heb nog een nieuwe installatie liggen die nooit ingebouwd is vanwege de veranderde status oldtimers.
Heb je belangstelling dan hoor ik het wel.

Groeten Jan.
Avatar gebruiker
RedLelie
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 jul 2008, 20:01
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Jan
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: 560SEL 1987
500SEL 1982
500SL 1991
Citroën Berlingo
Land-Rover Discovery 2.5TDI


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Arjan » 16 sep 2015, 19:47

@Jan,

Goed om te weten.
Hoeveel liter ?

Gr.
Arjan
Wie remt heeft energie verprutst...
Avatar gebruiker
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1191
Geregistreerd: 16 sep 2008, 20:02
Roepnaam: Arjan
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: R129 SL320


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor RedLelie » 17 sep 2015, 10:51

100l Arjan.
Groeten Jan
Avatar gebruiker
RedLelie
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 jul 2008, 20:01
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Jan
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: 560SEL 1987
500SEL 1982
500SL 1991
Citroën Berlingo
Land-Rover Discovery 2.5TDI


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Sieggy » 20 sep 2015, 23:30

ElGriffo,

Heb je bij dampgasinjectie dan geen problemen bij stationair toerental?
Heb nog verhalen gehoord over stilvallen bij verkeerslichten, enz.
Sieggy
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 E220 coupé 1995


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor ElGriffo » 20 sep 2015, 23:35

Wel wanneer ze op de tuitjes van de injectorhulsen worden aangesloten .
De luchttoevoer is bij een gewoon systeem ook gevoelig , wanneer het luchtfilterhuis slang in de rijrichting staat slaat deze ook tijdens het afremmen af
ElGriffo
 


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor RedLelie » 20 sep 2015, 23:52

Klopt wat Marco zegt.
Bij laag toerental of stationer draaien is de gastoevoer zo gering dat je het zou kunnen vergelijken met een klein kaarsje dat brandt.
Het minst zuchtje wind blaast dan het kaarsje uit.
Het eenvoudigste is om de slang van de opening naast de radiator, die voor de luchtinlaat zorgt, te halen en naar boven te brengen zo dat er geen directe luchtstroom meer in kan.
Groeten Jan.
Avatar gebruiker
RedLelie
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 09 jul 2008, 20:01
Woonplaats: Den Haag
Roepnaam: Jan
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: 560SEL 1987
500SEL 1982
500SL 1991
Citroën Berlingo
Land-Rover Discovery 2.5TDI


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Leeflang » 21 sep 2015, 12:27

Beter is het om de referentiedruk aansluiting ook op het luchtfilter aan te sluiten.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6139
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Sieggy » 29 okt 2015, 21:03

Ik wil hier even op terugkomen...
De referentiedruk aansluiten op het luchtfilter, hoe gaat dit concreet?
Sieggy
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 E220 coupé 1995


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Leeflang » 29 okt 2015, 21:10

De verdamper heeft aan de ene kant doorgaans een opening naar de buitenlucht.
Aan die opening moet dan een slang aangesloten worden, waarvan de andere kant op het luchtfilterhuis (of de aanzuigbuis) aangesloten wordt.

De opening bij een OMVL R90E verdamper:
r90e.jpg

Een voorbeeld van de aansluiting:
aansluiting.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6139
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: 560SEL op lpi

Berichtdoor Sieggy » 29 okt 2015, 22:25

Bedankt!
Sieggy
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 feb 2015, 23:26
Woonplaats: West-Vlaanderen - België
Roepnaam: Sieggy
Type wagen: 560SEC
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W124 E220 coupé 1995


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

cron