W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 jul 2019, 05:21

Accumulator brandstofpomp

Klusje te doen? Kijk hier hoe het moet.
Dit is dus NIET de plek om vragen te stellen!!!

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Accumulator brandstofpomp

Berichtdoor Wasibi » 28 nov 2012, 12:27

Binnenwerk accumulator,
Doel van het ding is het op druk houden van het brandstof systeem.
Dit om te voorkomen dat de benzine in de leiding en spinnenkop gaat koken door de temperatuur toename
bij het afzetten van de warme motor.

Valt de druk weg, dan zal een warme start moeilijk zijn. Koud starten gaat dan over het algemeen wel.
Dit is één van de onderdelen die de oorzaak kunnen zijn van het wegvallen van de brandstof druk.

Andere onderdelen zijn de terugslagklep op de benzine pomp.
Drukhoudklep in de spinnenkop.

Accumulator.jpg


Controleren kan door luchtdruk +/- 3-5 bar op de drukaansluiting (schroefwartel) te zetten.
Er mag absoluut geen lucht uit het tuitje aan de andere zijde komen!
Membraan.jpg

Dit membraam is defect, het rubber is vergaan.

Het ding kost een kapitaal;-) rond de 130€
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Grolsch en Guinnes beer expert. ;-)
Avatar gebruiker
Wasibi
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1235
Geregistreerd: 25 sep 2009, 01:04
Woonplaats: Middelburg
Roepnaam: Alex
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W123 300D (3.6 AMG) 1977
W123 250 1976
Triumph Spitfire 1973

Keer terug naar How-to

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast