hallo allemaal, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft. heb een W126 type 1 280SE LPG tank in reservewielvak.
zolang de auto in mijn bezit is 2 jaar nu , slijten de achterbanden scheef af aan de binnenkant en wel zo snel dat ze met een paar duizend kilometer rijden tot op de draad versleten zijn, ook zichtbaar scheefstand van achter te zien.
heb inmiddels oppombare schokbrekers gemonteerd en een stel andere draagarmen achter, dit heeft geen effect gehad op de slijtage. iemand een idee of je ergens de boel kan verstellen (ooit een kreet gehoord van excentrisch bouten maar niks gezien bij het verwisselen van de draagarmen) voorwielen staan recht en slijten niet scheef af. wel heb ik het idee als de schokbrekers opgepompt zijn dat de wielen rechter staan, maar dan staat de auto belachelijk hoog achter, dit kan niet de bedoeling zijn. (ter info met de orginele schokbrekers was de scheve slijtage er ook al)
ook bij een uitlijner al naar vernomen deze beweerd dat je type 2 wel kan verstellen maar type 1 niet achter. nou ja iedereen beweerd wel weer wat anders dus ik hoor graag meer ideeen die misschien een andere kijk op deze wielen geven. voor de vakantie eerst maar weer nieuwe banden gemonteerd, maar is een dure oplossing en lijkt meer op een bandenshop zo langzamerhand hier.