Hallo,
Ik had me 2 weken geleden al voorgesteld als zeer trotse eigenaar van een blauwe 380SE uit 1985.
Ik heb hem in Purmerend gekocht met nog 4 weken APK, export platen erop en meegenomen naar België waar ik als Hollander al 10 jaar woon. Vorige week naar de douane, donderdag naar de technische controle en gisteren ingeschreven bij de Belgische DIV (RDW). Maandag krijg ik mijn kentekenplaten
De laatste 2 weken al enkele keren met vrienden en buren gereden en de wagen rijdt geweldig. Vrijwel geen geluid behalve zachte kraakjes van het interieur. Ik ga sowieso het hele lederen interieur aanpakken en verzorgen, worden de kraakjes dan minder? Het enige rijgeluid dat de auto maakt is als je gas terugneemt en afremt dat je de automaat een heel heel zachtjes wat hoort rommelen (is misschien niet het goed woord). Omdat er geen spanning op de aandrijflijn zit lijkt er een heel klein beetje speling te zijn. Ik heb ergens gelezen dat dit bij veel Mercedes automaten voorkomt en dat de versnellingsbak er heel oud mee kan worden.
Zoals ik al geschreven heb heeft de auto 3 problemen:
1. blanke lak laat op enkele plaatsen (open dak, dakranden en motorkap) in meer of mindere maten los.
2. de op zich hele mooie velgen zijn wat geoxideerd en de blanke lak laat los
3. in het vinyl en het leer zitten enkele kleinere en grotere scheuren. Hierover heb ik op het forum al berichten gezien dus daar ga ik niet verder op in.
Het is uiteindelijk de bedoeling om de auto weer perfect te maken, maar dat gaat in stapjes.
1. blanke lak. Dit schijnt een probleem te zijn wat vaker voorkomt bij metalic auto's van die tijd. Ik heb al het een en ander gelezen op een forum voor spuiters en daar wordt gesproken om de auto helemaal opnieuw te spuiten. Dat gaat me op het moment te ver. De blauwe basislak is meestal nog prima en de plekken waar het loslaat zijn niet heel groot.
Is het mogelijk op alleen de plekken bij te schuren en met een 2k spuitbuslak bij te spuiten? Heeft iemand tips?
Als dat niet gaat is het dan mogelijk om de hele auto met heel fijn schuurpapier te schuren en alleen de blanke lak bij een spuiter te laten spuiten? Of kan ik voorlopig met een spuitbus bijwerken en later de auto helemaal schuren en blanke lak laten spuiten?
2. De velgen. Die zijn geen probleem. Ik heb dergelijke velgen al vaker gespoten en dat is niet moeilijk.
Ik denk dat ik met het interieur begin en daarna de velgen doe. Dat kan ik in mijn werkplaats doen. Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.