[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Afdekstrip onder voorruit geplakt of niet? : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 maart 2024, 21:50

Afdekstrip onder voorruit geplakt of niet?

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Afdekstrip onder voorruit geplakt of niet?

Berichtdoor RVermeer » 27 nov 2020, 15:05

Van de week heb ik het ruitenwissermechanisme uitgebouwd, omdat die heel zwaar liep. Ik heb alle draaipunten gesmeerd en de tandwielkast van nieuw vet voorzien. Nu moet alles weer terug worden geplaatst.
Het mechanisme is geen probleem en loopt weer geweldig.
Nu kom ik bij de strip die aan de ene kant op de plastic bak zit (parafan?) en aan de andere kant tegen/op de ruit ligt.
Die strip kwam er heel makkelijk af, maar nu vraag ik mij af of die koud op het glas ligt, of dat er toch iets van lijm of afdichtingsspul (vet of vaseline) tussen moet. het lijkt mij dat er anders vrij makkelijk water van de ruit onderdoor loopt.
Weet iemand dit?

TIP!
Van de uiteindes van die strip was het rubber verteerd en lagen de metalen pennetjes bloot. Dat wilde ik niet zomaar weer terugplaatsen. Een nieuwe strip zou niet zo duur zijn (35 euro op ebay) maar is helaas nu niet leverbaar.
Dus heb ik het 'gerepareerd'/bijgewerkt met acrylkit (waar je ramen mee kit) waar ik wat zwart pigmentpoeder door heb gemengd.
Niet zo goed als nieuw, maar zit er wel redelijk uit en het beschermd de metalen stripjes tegen verder roesten.
De plastic folie moet er natuurlijk nog tussenuit na het uitharden van de kit.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
RVermeer
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 127
Geregistreerd: 21 dec 2008, 13:47
Woonplaats: De Meern
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Afdekstrip onder voorruit geplakt of niet?

Berichtdoor Bjvndrpl3 » 29 nov 2020, 07:09

hoi,

naar mijn weten zit de paravanrubber los over het plastic tegen de voorruit.
dus zonder lijm en dergelijke.

boj
Bjvndrpl3
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 13 mei 2015, 16:17
Woonplaats: Midden-nederland
Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten