[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
airco/aanjager werkt niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:00

airco/aanjager werkt niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

airco/aanjager werkt niet

Berichtdoor Optimus » 17 okt 2011, 12:30

Op het forum al gezocht naar een soort gelijk probleem maar dat heb ik niet kunnen vinden. Nu moet hij gekeurd worden maar dat gaat niet lukken.

Eerst werkte de airo/aanjager/verwarming naar behoren. Tijdens een rit met airco aan kwam er ineens een zooi rook onder mijn stuur vandaan. Hierna werkte de airco en ook de aanjager niet meer. Zo ook de verwarming dus niet.

Als ik op de vierkante knopjes druk dan hoor ik wel iets aan gaan achter de middenconsole, heel zacht geluid. Als ik aan het temperatuur wieltje draai ( heb er 1) dan hoor ik ook een klikje.

Het lijkt er dus op dat het niet aan de knoppen ligt en ook niet aan de temperatuur sensor maar waar zou het wel aan kunnen liggen?
280SE (verkocht)
Optimus
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Re: airco/aanjager werkt niet

Berichtdoor Automobilia » 17 okt 2011, 13:32

Hoi,

De blower achter het dashboard is waarschijnlijk kapot. Heeft hoogst waarschijnlijk kortsluiting gemaakt.

Bert
Automobilia

Re: airco/aanjager werkt niet

Berichtdoor Optimus » 23 okt 2011, 14:46

De zekering was doorgebrand, zat alleen op een rare plaats en niet op de originele plek waar de zekering hoort te zitten.

Blower maakt wel een vreemd geluidje, een lichte tik erin.

Mijn verwarming doet het alleen wel matig. Duurt erg lang voordat hij warm is, zeker meer dan 5 minuten rijden. Ook geeft hij rechts warmere lucht dan links. Kan de oorzaak hiervan het duoventiel zijn of moet ik het ergens anders zoeken?
280SE (verkocht)
Optimus
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek