Als je bij de standaard velgen spacers monteert, zul je de wiellagers zwaarder belasten, dan komt het hele wiel naar buiten. Nu wil je bredere wielen monteren, met een te hoge ET waarde voor de auto, het hele wiel staat meer naar binnen, dit corrigeer je met de spacers. Al met al zul je de lagers wel wat zwaarder belasten, maar het is binnen de toleranties. Er zijn veel extremere wielen leverbaar geweest onder de wide body’s.
https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=30Kijk hier maar eens, dan zie je hoe de achtervelg zonder spacer onder de auto staat.
Met spacer vul je de wielkast mooi.
Zorg wel dat de spacers een centrering hebben voor de velg. De spacers zonder centrering zijn vlakke schijven, deze niet gebruiken, dan hangt het wiel alleen aan de bouten. De spacers met centrering passen aan de binnenkant op de naaf, net als de velg, en hebben een conus aan de buitenkant waar de velg weer op centreert. Het wiel wordt gedragen door de centering, en op zijn plaats gehouden door de bouten, zoals het hoort.
http://www.w201club.nl/b-b-i-l-s-2-6-er-t10780-300.htmlHier zie je een spacer met centrering.
https://www.willtheyfit.com/index.php?w ... offset2=35En hier het voorwiel zonder spacer. Je ziet dat deze in het geheel meer naar binnen komt.