W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 06:39

antenne hirschman 6000u en 6000el

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

antenne hirschman 6000u en 6000el

Berichtdoor Sven » 07 apr 2014, 16:00

Op Marktplaats een antenne gekocht voor een W126. Nu blijkt dit een andere te zijn met onder andere een andere stekker en aansluiting met de carrosserie naast de klep. Zal wel verschil tussen type 1 en 2 zijn?
Oude is een 6000 U de nieuwe en 6000 el. Deze zit anders aangesloten boven de carrosserie ( buiten naast de klep).
Kan iemand mij uitleggen hoe die aansluiting zit en wat ik moet kopen om het goed waterdicht aan te sluiten?

Bedankt!
Sven
Sven

Re: antenne hirschman 6000u en 6000el

Berichtdoor Bram Jansen » 07 apr 2014, 19:41

Sven,

Vorige week heb ik mijn antenne vervangen en had ook een klein puzzeltje. Het is allemaal niet zo spannend.
Jouw antenne heeft waarschijnlijk de bedrading in de kleuren:
-Blauw
-Rood
-Bruin

In de auto komt de stekker van je oude antenne af en daarmee moet je even prutsen. Bij mij ging het zo: Rood op Rood, Bruin op Bruin en bij mij was het zwart op blauw.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld met ( Deze zit anders aangesloten boven de carrosserie ( buiten naast de klep).
Het rubber in het spatbord, waar de antenne doorheen gaat, zet de antenne in een bepaalde hoek. Dat rubber was bij mij goed en ik had gezocht naar een antenne met dezelfde dikke knobbel die door dat rubber gaat.

Lex
Bram Jansen

Berichtdoor Sven » 08 apr 2014, 15:33

Hoi lex,

Dank voor je reactie. Bij mij zit er helemaal geen rubber omheen. Dus dat verklaart!
Heb net bij de dealer 2 rubbers besteld die er voor nodig zijn.

Groet
Sven

Berichtdoor Bram Jansen » 08 apr 2014, 19:00

Sven,

Bijgaande rubbers zijn de originele rubbers voor Hirschmann die in het spatscherm zitten, waar de antenne van onderaf doorheen wordt gestoken.

Als jij geen rubber had waar de antenne doorheen ging, snap ik niet hoe het heeft gezeten.
Het is overigens één rubber, dat heeft de vorm van een kokertje.

Lex
Bram Jansen

Keer terug naar Techniek