[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto start niet of goed?! : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 09:00

Auto start niet of goed?!

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Auto start niet of goed?!

Berichtdoor Patje4 » 05 jan 2012, 21:28

Ik heb het volgende probleem. Ik dacht in eerste instantie omdat mijn auto slecht startte dat mijn accu overleden was. Dit bleek niet het geval na een nieuwe te hebben geïnstalleerd. Mijn auto start voornamelijk als hij een aantal uur heeft stilgestaan niet meer. Dan draait hij wel rond maar na een aantal keer is de accu er klaar mee. Nu heeft een zwaardere accu met grote koudstartvermogen hier niets aan verholpen. Echter als hij niet wil starten dan zet ik hem op de jumpstarter en dan doet hij het wel. Ik heb ook opgemerkt dat hij op benzine absoluut niet mooi loopt. Op LPG loopt hij stationair wel mooi. Aangezien mijn auto op benzine moet starten is dit lastig. Ook heb ik ontdekt dat als ik remmenreiniger aan de rechterzijde van de lmm spuit hij soms hoger in de toeren gaat lopen maar echt duidelijk ontdekken waarom hij dit doet heb ik niet. Mogelijk dat er mensen zijn die tips hebben voor het probleem! Ik heb het idee dat het te maken heeft met de brandstofdruk. Mogelijk de spinnenkop ed. Ik vermoed niet de accumulator omdat hij soms reageerd als ik de remmenreiniger op de lmm spuit of zit ik er hier naast met deze conclusie.

Hoop dat Hans mogelijk volgende week ergens tijd heeft (mag ook in de avond) om te kijken. Mogelijk dat ik voor die tijd wat dingen kan uitsluiten door te testen.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Re: Auto start niet of goed?!

Berichtdoor ElGriffo » 05 jan 2012, 21:36

Klinkt als een vacuümlek, wellicht is je rubbere onderkant van je LM gescheurd

ALs je de vlinder klep naar beneden duwt kun je er in kijken, anders de hele Luchtweger demonteren
ElGriffo

Berichtdoor Patje4 » 05 jan 2012, 21:51

Kan dat ervoor zorgen dat de auto soms niet meer start? En met startkabels of jumpstarter wel!
Zou mij verbazen maar sta voor alles open. Zal eens rondom lmm met remmenreiniger spuiten.
Patje4
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee

Berichtdoor DrJos » 09 feb 2012, 18:45

Hoe is het afgelopen? Alles weer ok?
DrJos
Silver Boarder
Silver Boarder