[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
auto start niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 05:24

auto start niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

auto start niet

Berichtdoor Jh. Barelds » 01 jul 2013, 23:04

Beste club leden,
Ik heb even een vraag over mijn 280SE
vorige week ff gereden in de auto niks aan de hand,na een week wil ik weer ff
met de auto toeren start ie niet meer.
als ik de auto start lijkt het alsof hij start maar doet dat niet (begint niet stationair te draaien ofzo) of ik nu gas geef of niet hij slaat gewoon weer af
als ik de auto gelijk weer probeer te starten start hij ook wel maar begint niet te lopen,zoals de eerste keer starten
wacht ik ff 15 min ofzo dan begint het zelfde verhaaltje opnieuw vanaf begin.
heeft iemand een idee???
Groeten jan
Jh. Barelds

Re: auto start niet

Berichtdoor FB 500SEC » 01 jul 2013, 23:27

lijkt op een brandstof probleem, verstopping in de leidingen misschien of de filter?
FB 500SEC

Berichtdoor Douwe » 02 jul 2013, 20:09

te weinig brandstof in de tank !!!
kan het probleem geven'' dat de wagen start aanslaat en zodra je ophoud te straten slaat de motor weer uit
en elke keer start je dan slaat hij aan en weer uit
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Jh. Barelds » 29 jul 2013, 22:14

dank jullie voor de reacties,inmiddels na mijn vakantie loopt hij maar zo weer,wel hoor ik een soort gesis onder de tank,
net of er lucht lekt ofzo komt volgens mij bij die 2 potjes weg die onder de tank zit heb zelf geen idee hoe ze genoemd worden maar zou daar het probleem kunnen zitten ?? en kan iemand mij vertellen wat ze doen?
En Benzhans2 ik zou wel graag zo'n relais van je willen kopen
en nogmaals bedankt voor de tips tot nu toe
Jh. Barelds

Berichtdoor RD500SEC » 31 jul 2013, 20:11

Je hoort een soort gesis, is dat niet toevallig het gezoem van de brandstofpomp? Deze zit achter het rechter achterwiel samen met het brandstoffilter en brandstofdrukaccumulator. Er zit een zwarte plastic kap omheen welke aan de achterkant open is. Mocht dit niet zijn wat je bedoelt kan een foto meer duidelijkheid geven voor ons om je vraag te beantwoorden.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Jh. Barelds » 31 jul 2013, 23:31

Hoi RD500sec,
hierbij een foto,de benamingen die jij noemt kloppen met de foto denk ik,en dat gesis komt
daar volgens mij ook weg en mischien is dat wel normaal maar ik begon er aan te twijfelen omdat ik nu start problemen had,nu doet hij het wel weer maar heb nog geen oorzaak gevonden,nu ik gesis hoorde dacht ik zal het iets met valse lucht zijn ofzo ? maar ik weet niet precies hoe het systeem van brandstofpomp ed werkt en of ik nog iets kan doen om toch dingen nog te voorkomen zodat ik er niet weer last van krijg,ik had met de start problemen echt het idee dat het iets mey benzine of lucht was,want vonk had ik wel en startmotor deed het ook gewoon.
mischien kunnen jullie mij wat wijzer maken? :-) ;)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Jh. Barelds

Berichtdoor Erida » 01 aug 2013, 07:01

Misschien even in mijn topic kijken :)

loopt-alleen-goed-met-volle-tank-sec-82-t13307.html
Project VW T2 Westfalia afgerond en nu een iets lastiger klusje, een 500SEC
Erida
Gold Boarder
Gold Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Gerko » 01 aug 2013, 07:19

gesis bij je pomp/accumulator lijkt me niet goed, als je brandstofpomp draait hoor je wel wat gezoem. ik zou er naar (laten) kijken!
succes, groet gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor RD500SEC » 02 aug 2013, 11:00

De pomp, dat ding met de blauwe band hoor je zoemen als het goed is.
Links naast de pomp, buiten de kap zit de aanzuigdemper met twee dikke en een dunne slang erop.
De cilinder boven de pomp is je filter.
Als je het dunne slangetje volgt vind je aan de andere kant de druk accumulator, deze houd het systeem op druk als de motor niet loopt(en de pomp stil staat).
Een ander geluid als zoemen van de pomp zou je daar niet moeten horen.
Ik ga ervan uit dat je geen lekkages naar buiten toe hebt, dan moet je benzine ruiken en een hoog verbruik hebben.
Mogelijk is de aanzuigdemper defect en veroorzaakt het geluid, of de accumulator, in het laatste geval heb je bij warme motor startproblemen en start hij als hij is afgekoeld weer wel, maar loopt niet gelijk mooi rond.
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985

Berichtdoor Jh. Barelds » 23 maart 2014, 00:46

hoi Allen,
Inmiddels probleem opgelost de klep onder het luchtfilter was wat verschoven daardoor kreeg hij te weinig lucht bij starten(of helemaal niet) nu bleek bij de APK dat de CO ook veel te hoog lag nu alles netjes is afgesteld
loopt hij weer als een tierelier
bedankt voor alle reacties
groeten jan
Jh. Barelds

Berichtdoor Bram Jansen » 23 maart 2014, 00:55

Dank voor deze reactie Jan.

Lex
Bram Jansen

Keer terug naar Techniek