[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Auto start soms niet : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:33

Auto start soms niet

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Auto start soms niet

Berichtdoor Noud » 27 jan 2013, 22:15

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje, heb de afgelopen tijd last van dat de auto niet wil starten.
Echter gebeurd dit alleen als ik een klein stukje heb gereden bijvoorbeeld:

Ik ging vanmorgen tanken, dus starte thuis de ''koude'' motor, niks aan de hand en starte meteen.
Ik moest tanken en had ongeveer 1 kilometer gereden naar het tankstation, daar de auto uitgezet, getanked, en wilde toen weer de auto starten. Maar dat pikte hij niet en kon blijven starten maar sloeg niet aan, tot uiteindelijk de accu leeg was en hij dus overgestart moest worden, toen sloeg hij na een tijdje wel weer aan.

Ben toen naar vrienden geweest de auto weer uitgezet, paar uur later weer starten en starte hij meteen, niks aan de hand.

Heb dit laatst al een keer meer gehad, dus als ik een klein stukje gereden heb dan start hij niet meer.

Als de motor gewoon helemaal warm is dan start hij wel gewoon weer als hij heel eventjes uit staat.

Wat is hier aan de hand?

groetjes Noud.
Noud

Re: Auto start soms niet

Berichtdoor Peter 500SEC » 27 jan 2013, 22:39

Misschien vermeldenswaardig of je op benzine of op gas probeert te starten
Peter 500SEC

Berichtdoor Noud » 27 jan 2013, 23:29

op benzine starten en op gas rijden, maar als ik op gas wil starten (dmv knopje inhouden) blijft het precies hetzelfde verhaal
Noud

Berichtdoor Erik450 » 28 jan 2013, 01:50

Heb ik ook gehad, dat komt waarschijnlijk doordat je vergasser bevriest. als je op benzine rijdt tot je koelwater de vergasser verwarmt dan is er niets meer aan de hand en bevriest hij niet meer. Dus met koud weer de motor warmrijden op benzine

Groeten Erik Jan
Erik450
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 260SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Binsbergen » 28 jan 2013, 15:06

Zoals ts aangeeft start deze zowel op benzine als gas niet
Dat heeft dan niets met de verdamper te maken
Het lijkt wel in die hoek te zitten maar als de auto op benzine niet start en ook niet blijft lopen dan zou ik het in het ontstekingsdeel zoeken (ontstekingsunit, verdeelkap etc)
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja

Berichtdoor Vlieger » 28 jan 2013, 18:26

Ik zou eerst de afstelling controleren van het CO beginnen, kost het minste en is het snelste gedaan.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee

Berichtdoor Noud » 28 jan 2013, 21:33

Alvast bedankt voor de reactie's
Wat betreft de onsteking, mijn bougie's bougiekabels verdelerkap en dergelijk zijn nog geen jaar oud. is met de installatie van LPG gelijk vernieuwd.
Ik heb mijn co paar maanden terug nog laten controleren, maar niks veranderd sinds de inbouw van LPG en stonds dus ook nog steeds goed.

Ik wil nog wel even verduidelijken dat hij dus uitsluitend niet start wanneer ik een paar honderd meter tot 1 kilometer heb gereden en hem daarna na korte tijd weer wil starten. (bijvoorbeeld na het tanken)

Groetjes Noud
Noud

Berichtdoor ElGriffo » 28 jan 2013, 21:40

Hoeveel kilometers en welke merk/kwaliteit praten we dan ?
ElGriffo

Berichtdoor Noud » 28 jan 2013, 21:55

Wat ik me kan herinneren alle ontstekings delen van BERU ongeveer 4000 km geleden.

Gas tank is geïnstalleerd en afgesteld door Van Orsouw uit eindhoven
Noud

Berichtdoor ElGriffo » 28 jan 2013, 22:27

4000 km is weinig

Beru is veel....... Ellende
ElGriffo

Berichtdoor Douwe » 29 jan 2013, 18:20

ik vermoed toch het brandstof pomp relais
mogelijk een slecht contact in de stekker verbinding
of een soldering binnen in het relais
of het is een dubbel brandstof probleem wat veroorzaakt zou kunnen worden door de keuze schakelaar van je LPG
dus wat je zou kunnen doen is even de stekkers van de afsluiters van je verdamper los trekken
dan zouden die het LPG afsluiten
dan weer eens gaan rijden en kijken of het probleem dan over is
is dit het geval dan even terug naar van Orsouw of een beter wissel werking van de brandstofen ;)
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek