[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
Back-fire : LPG Specifiek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 17 apr 2024, 00:23

Back-fire

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Back-fire

Berichtdoor stefke380se » 02 aug 2009, 15:11

Hallo,

Ik heb in mijn 380SE (bj 1983) een gas-installatie laten bouwen. de wagen reed prima maar naar een paar honderd km BANG een back-fire. klem krom ,luchtfilter verbogen, enz.
alles weer in orde gemaakt, rotor en verdelerkap vervangen, bougies en bougieskabels vervangen. Opnieuw af laten stellen en de wagen reed weer perfect. Maar nu weer na een paar honderd km BANG, weer een back-fire echt klote. Wie kan mij vertellen wat er nog meer de oorzaak kan zijn van een back-fire?

groeten,

stefan
stefke380se
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 jun 2009, 17:52
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re:Back-fire

Berichtdoor stefke380se » 07 aug 2009, 11:22

De auto is iedere keer afgesteld aan een test apparaat met sonde in de uitlaat. hij loopt dan ook perfect. Mijn luchtfilter staat open zal deze moeten fatsoeneren. Ga nu eerst op vakantie. had met de Benz willen gaan maar ja helaas gaat dat nu niet. maar je zegt vacuĆ¼mlek waar komen die het meeste voor en hoe detecteer je die? zou het ook door koolstof in de cilinderkop kunnen komen of zo. wat raad je me aan proberen op benzine te starten als het luchtfilter gemaakt is of op gas.

groet,
Stefan
stefke380se
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 jun 2009, 17:52
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re:Back-fire

Berichtdoor stefke380se » 07 aug 2009, 15:15

luchtfilterhuis gefatsoeneerd en gestart op benzine motor loopt goed. durf hem nog niet op LPG te zetten. volgens mij kun je op benzine geen back-fire krijgen of wel?
stefke380se
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 jun 2009, 17:52
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983
LPG: Ja


Re:Back-fire

Berichtdoor SilverSEL » 07 aug 2009, 18:12

Kan wel, maar er zit maar heel weinig benzinemengsel in je spruitstuk omdat het net voor de inlaat wordt geinjecteerd. Die LPG verdamper zit helemaal aan het begin van je spruitstuk. Dat spruitstuk is bij K-Jetronic motoren erg lang zodat je een flinke hoeveelheid explosief mengsel hebt, wachtend op ontsteking...

Een benzinebackfire is dus vrij onschadelijk en merk je misschien niet eens. Een LPG backfire wel.
Avatar gebruiker
SilverSEL
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 10 jun 2009, 17:21
Woonplaats: Barendrecht
Type wagen: 280SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee


Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten