Beste Mercedes liefhebbers, bedankt voor het oprichten van dit forum. Ik hoop er informatie te vinden en ook wat van mijn eigen ervaringen te vertellen. Mijn eerste Mercedes is een camper, gebouwd door James Cook in 1980 in een 207D. Hier heb ik een vrijwel nieuwe motor ingebouwd uit een G-model, met wat extra koppel. Hij heeft ons al tig keer door Europa gereden, en omdat het een oud beestje is had ik problemen met roest, met de remmen zowel voor als achter, de remdruk verdeler, het cardanas-lager, de startmotor, en bedrading. Wat het laatste betreft had ik hem in Spanje gestald, waar helaas muizen en ratten in staat waren binnen te dringen en het interieur te vernielen, hetgeen een jaar kostte om weer op te knappen. Alles werkt gelukkig weer; ik heb hem wederom in Spanje gestald, echter ditmaal beter beschermd tegen de knagers.
Vorige week heb ik in California waar ik met mijn vrouw woon een Mercedes Benz 300D uit 1977 gekocht. De vorige eigenaar had er een gereviseerde motor uit een 1975 300D ingebouwd. Het is een prachtige auto, met wat problemen waarvoor ik op dit forum hoop oplossingen te vinden. Groetjes uit de Golden State!