W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 aug 2019, 09:57

bevestigen rubber schuifdak type 1

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

bevestigen rubber schuifdak type 1

Berichtdoor FreddyV » 18 jun 2015, 13:53

Heren,

Ik heb een schuifdak type 1 (dus alleen schuif :grin: ) ik heb de veren en het voorste rubber vervangen. Kan iemand mij met zekerheid zeggen hoe dat achterste rubber bevestigd is. Hoort dit gelijmd te zijn of geklemd op het dakluik.
T zit nu gelijmd nml maar dat werkt niet naar behoren. Als t wel gelijmd moet worden welke lijm is dan het beste?

Met vriendelijke groeten Freddy
Avatar gebruiker
FreddyV
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 03 maart 2015, 21:10
Woonplaats: Hellevoetsluis
Roepnaam: Freddy
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C200CDI 2005 avantgarde


Re: bevestigen rubber schuifdak type 1

Berichtdoor Douwe » 18 jun 2015, 18:17

Normaal klemt het rubber op een metwlen strookje op de achterste rand van het dakje
vaak is die rand vergaan en klemt het rubber niet meer
en zal het dus gelijmd moeten worden.
voor lijmen kan je bison tix gebruiken of wat ik ook wel gebruik is polymax original zwart
dat lijmt ook zeer goed
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: bevestigen rubber schuifdak type 1

Berichtdoor FreddyV » 20 jun 2015, 09:43

Dat rubber zit idd geklemd achter een klein metalen randje. Nadat wij (Douwe en ik) het randje iets hadden opengevouwen kon het rubber erin. Was wel een priegelwerkje.
Tip, Pas de veren links en rechts in lengte aan nadat je het dakje geplaatst hebt. Bij mijn dakje liep het rubber tegen de 2 zwarte blokjes aan die zorgen dat het dak omhoog gaat. Gevolg rubber schoof los en het dakje kon er weer uit.
Oplossing het rubber gelijk maken aan de breedte van het dakje (stukje na de bocht afsnijden) daarna terug plaatsen en de veren op maat maken.

Na dik drie uur "prutsen" werkte alles weer naar behoren mede dankzij Douwe :handgestures-thumbup:

groetjes Freddy
Avatar gebruiker
FreddyV
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 03 maart 2015, 21:10
Woonplaats: Hellevoetsluis
Roepnaam: Freddy
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: C200CDI 2005 avantgarde


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten