[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
bij vertrek uit stilstand niet reagerend automaat : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 11:02

bij vertrek uit stilstand niet reagerend automaat

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

bij vertrek uit stilstand niet reagerend automaat

Berichtdoor Gerben » 24 feb 2011, 21:49

Beste mensen,

Als ik bij een verkeerslicht of kruispunt wil wegrijden, gebeurt het nog wel eens dat de automaat niet reageert. hij heeft dan besloten om hem in zijn vrij te zetten, terwijl hij binnen gewoon in zijn D staat. Na een tijdje wachten pakt hij hem wel weer op, maar wil je dan weg trekken, dan gooit hij hem er weer uit. Terug schakelen naar de achterste stand geeft direct reactie en wegrijden is weer mogelijk. Eenmaal rijdend treedt dit probleem nooit op. Het oliepeil van de automaatbak is volgens mij gewoon goed.

Ik hoor graag of er een oplossing is! Bij voorbaat dank!
Gerben

Re: bij vertrek uit stilstand niet reagerend automaat

Berichtdoor Rik » 24 feb 2011, 22:42

Als ie 1 keer rijd, schakeld hij dan wel goed?
Misschien zijn je kunstof blokjes versleten tussen de bak en de pook, zeg maar je schakelstang. Dan wil het wel eens voorkomen dat ie er net tegen aanzit en hem net niet pakt.
500SEL
Rik
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robby126 » 25 feb 2011, 09:34

Als hij het in de S of L stand wel doet dan zou ik inderdaad eerst eens naar de pook/ schakelstang kijken, of er iets versleten is, of loszit en of de afstelling klopt.
Wat Rik al zei, dan kan het zijn dat hij zich tussen de D en N gaat bevinden en kan hij dit verschijnsel vertonen.

Groeten, Rob
Robby126
Senior Boarder
Senior Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Gerben » 25 feb 2011, 10:54

Alvast dank voor de reacties! Als hij eenmaal rijdt dan gebeurt het inderdaad niet meer!
Gerben

Keer terug naar Techniek