Na 6 jaar mooi meegelezen te hebben op dit forum ben ik er vandaag op gewezen dat ik me nog niet heb voorgesteld! Excuses daarvoor!
Mijn naam is Boudewijn en onder deze naam bekend bij alle andere secties van de wclubs. Ik ben in het bezit van een W201 uit '91, welke van de eerste eigenaar is. Met deze auto heb ik de afgelopen 8 jaar veel plezier gehad, maar bovenal veel ellende en getob.
De auto heeft sinds een vervangen koppakking in +/- 2004 nooit mooi stationair gelopen, en continue viel ik van de ene in de andere prijzenpot. Afgelopen jaar heb ik aangeklopt bij een ander wclub lid, om te helpen bij het vervangen van mijn (wederom) koppakking. Toen eenmaal de kop was gelicht bleek dat het onderblok economisch dood was. Daarop heb ik gekozen voor een 'goedkope motorwissel'. Meteen besloten om andere zaken aan te pakken zoals o.a. de koppelingsplaat. De nieuwe motor ingebouwd en verwacht werd dat deze soepel zou lopen. Niets was minder waar; het wagentje liep net zo soepel als voorheen en bovendien bleek dat het geen 1.8 blok was maar een 2.3. Vanwege originaliteit wilde ik in deze auto een 1.8 blok.
Na goed gezocht te hebben naar een degelijk nieuw motortje, uitgekomen bij garage van de Velde uit België. Het blokje zag er mooi uit en had volgens de sloper 110.000 gelopen. Nadat deze was ingebouwd bleef het wagentje slecht lopen. Gedacht werd aan een andere computer, kabels... noem maar op. Bij een ander forumlid een computer gekocht en steeds beter ging de auto lopen.
Ik had hem met zijn 'koppijn' eind Augustus weggebracht, en eind Oktober had ik hem terug. In Maart ging ik voor de A.P.K. waar ik vol goede moed heen ging. Echter was niets minder waar. De co-waarde was veel te ruim om überhaupt afgesteld te kunnen worden. Het A.P.K. station wees mij toen op garage 'Marc van den Brand' in Uden. Daar heb ik toen op een vrijdag ochtend aangeklopt. Na met 3 monteurs meer dan een halve dag de auto gediagnosticeerd te hebben. Kwam eindelijk de aap uit de mouw: Een aantal verkeerd aangesloten kabels, (ooit in een ver ver ver verleden omgewisseld,) een kapotte lambdasonde, en de nieuwe computer die aan me was verkocht door het forumlid: dat bleek helemaal een verkeerde te zijn voor mijn auto (dat was toch vreemd aangezien hij op mijn chassisnummer was uitgezocht). De APK heeft hij toen glansrijk doorstaan.
De laatste pech die ik heb gehad was 2 weken terug: ik heb het auto koelsysteem eens goed willen reinigen: met citroenzuurpoeder van Mercedes-Benz. op aanraden van andere leden heb ik hier meerdere dagen mee rondgereden; Gevolg: gekristalliseerd citroenzuurpoeder door alle koelleidingen in het blok, radiateuren die vol zaten en een aangekoekte thermostaat (het leek wel een horrorfilm!!)
Alles goed doorgespoeld met water en na een paar dagen veel liefde en tijd er aan besteed te hebben was zo goed als alles eruit.
Dus jongens: het is dan wel geen W126, maar de liefhebberij voor deze naast jullie 'Babybenz' gaat net zo ver of zelfs verder Voor de liefhebbers: op het w201club forum kunnen jullie zoeken op mijn gebruikersnaam: 'Boudewijn' De daar aangesneden topics verduidelijken een hoop!
groetjes Boudewijn