[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
brandstof druk vloeit weg : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 01:03

brandstof druk vloeit weg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

brandstof druk vloeit weg

Berichtdoor Pugje » 01 nov 2011, 00:14

Hoi hoi,

even een vraagje waar ikzelf niet helemaal uitkom, dus wellicht heben jullie tips:

De auto (560SEL 1986) start sinds kort heel slecht. als hij uiteindelijk loopt loopt hij mooi.
Nu heb ik op de spinnekop een benzine drukmeter geplaatst om de druk te monitoren.
bij het afzetten blijft de druk 3 a 5 SEC. op 3 bar staan en vervolgens zacht hij langzaam teruk naar 2,5 bar waarop hij bijna direct instort naar 0bar. Dat is dus de oorzaak van het slecht starten, de druk wordt niet vastgehouden.

Spinnekop losgehaald en lekt geen benzine aan de onderkant.
de koperen leiding losgehaald en hierlangs lekt geen bezine (bij overbruggen van benzine pomp).
de koudestart injector afgedopt, druk blijft het zelfde probleem vertonen
drukregelaar gecontroleerd en lekt niet weg. (voor de zekerheid ook een andere erop gehad, maar zelfde klacht).

Dus ik dacht: bezinepomp terugslap klep kapot. Nu had ik nog twee pompen liggen en beide vervangen. (dat de benzine onder druk weer via de benzine pomp terug in de tank loopt...

Resultaat: Zelfde probleem! de druk zakt nog steeds in elkaar naar 5 seconden.

kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Bedankt!
Pugje
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: brandstof druk vloeit weg

Berichtdoor SumaChris » 01 nov 2011, 20:07

In een woord Accumulator!

Deze zorgt ervoor dat de benzinedruk blijft behouden, als deze slecht is krijg je problemen met starten voornamelijk warm start.
SumaChris
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja

Berichtdoor SumaChris » 01 nov 2011, 20:08

Kijk ook even op het topic met de titel: sensoren op de motor.
SumaChris
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Pugje » 02 nov 2011, 13:23

Ik heb de accumulator op de volgende manier getest:

met brandstof druk meter op de spinnekop de motor afslaan.
de druk blijft op 3 bar staan (even) en als ik dan de luchtschijf handmatig indruk zie je dat de druk iets wegzakt maar weer terug loopt naar 3 bar. elke keer als ik iets indruk en loslaat zie je dat de druk iets wegzakt (omdat hij via de sproeiers wegloopt) en dan weer oploopt naar 3 bar. Het lijkt mij dat dat oplopen wordt veroorzaakt door de accumulator. (omdat deze als buffer fungeert?)

mijn vraag: als deze kapot zou zijn zou hij toch niet kunnen corrigeren?
Pugje
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Douwe » 02 nov 2011, 21:14

en wat als je de wagen na een nacht op contact zet gaat dan je brandstof pomp niet lopen en zet zo de boel weer op druk

zo nee klopt dit wel
bij mij is het zo wanneer ik hem op contact zet maakt niet uit warm of koud elke keer slaat brandstof pomp even aan zet boel op druk en gaat uit
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE

Berichtdoor Pugje » 02 nov 2011, 21:43

Dat heb ik inderdaad niet gemeld, opzich wel belangrijk punt. De pomp gaat circa 2 SEC. lopen bij het op contact zetten, ook na een diepe nachtrust :). Is volgens de spec's.
Maar omdat er in de tussentijd lucht in de injector leidingen / spinnenkop zit moet je eerst alles eruit starten.

Als ik hem na een nachtje stilstand eerst de brandstofpomp overbrug en 15 SEC. laat lopen dan start hij redelijk snel.
Pugje
Senior Boarder
Senior Boarder

Berichtdoor Yugo45 » 02 nov 2011, 21:57

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ook na het vervangen van accumulator en terugslagventiel. Het kan zo zijn dat er meerdere foutjes waren, dus ik ga ook verder zoeken as. zaterdag. Nu moet ik drukregelaar in de spinnenkop testen, want het kan zijn dat door defecte druk regelaar benzine terugloopt via retourleiding naar het brandstof tank. Anders zou ik niet weten. Ik moet toch selectief werken en onderdeel per onderdeel uitsluiten door testen of vervangen.

Groetjes
Yugo45
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor ElGriffo » 02 nov 2011, 22:59

Oorzaak kan ook zijn het nadruppelen van de injectoren of de regelnaald van de spinnenkop
ElGriffo

Keer terug naar Techniek