Beste leden ,
Ik heb vorige week een serieus probleem gehad waarmee m'n relais doorbrandde . Deze heb ik met den jumper willen starten voor paar meter vooruit te gaan . In die 5 seconden is er rook ontstaan binnen het interieur en was het bijna in brand gevlogen.
2 kabels vanaf de relais naar binnen toe via de accu kant waren doorgesmolten en bloot . Deze was een chassis bruine kabel en een zwarte rode van de benzinepomp .
Nu de oorzaak : passagierskant bodem waar de alarm doosje en dergelijke zitten . Lopen veel kabels door die ik niet alllemaal kan benoemen
Ik heb eerst en voooral de kabels hersteld die ik aan kon komen . Zoda ik kon zien waar ergens er nog een sluiting zou moeten zitten . Heb alles aangesloten . Relais met jumper aangesloten en hij startte . Warm gedraaidGeen rook of niets .
Ik maakte een toer en duwde mij kickdown in . Naderhand ik WOT deed ontstond er trrug rook en reed ik snel terug thuis .
Er zijn twee onnozele kabels die doorgaan vanaf passagierskant bodem langs een opening onder de radio en dergelijke ( voor de pook dus door de chassis van de bodem links naar bestuurderskant toe . Die waren verder gesmolten.
Tijdelijke oplossing : die twee kabels doorgeknipt . Kabel + van accu door de opening naar interieur , aan uit switch ==> kabel naar de benzinepomp kabel ( voor dat deze splits in twee , bevind zich net naast de ecu met een soort plug die daarna verdeeld naar de twee pompen ) en heb hem zonder relais zo gestart en ik rij er al paar dagen ( testen) zonder problemen .
Mijn vraag : waar gaan deze twee kabels naar toe ? Die verdwijnen onder de chassis kan er niet verder in kijken heb geen brug . Die kabels lopen wel buiten de chassis rond .
Mijn kickdown knopje heeft 4 kabels
Kan deze twee zijn naar de relais voor de cut off bij kickdown en de andere twee voor signaal naar mijn automaat voor terugschakelen ?
Heeft er iemand een duidelijk schema om te zien welke kabels naar waar gaan en wat ze dienen ?
Kan ik ergens deze kabels compleet verkrijgen zo ja waar. Want ik denk dat dit de oorzaak is dat een van de kabels met tijd verduren en chassis maken waardoor relais doorbrand en nadien alle gevolgen dat het allemaal begeeft en doorsmelt van te grote sluiting en warmte .
Ik hoop hier alvast meer leden te helpen en te voorkomen dan te genezen
Ps: zou hiervoor een nieuwe topic moeten starten . Maar aangezien er al heel veel info opstaat zou ik deze willen verrijken indien er niemand problemen of klachten heeft
Mvg Etanox