door Madcat » 06 feb 2011, 19:41
hoi Arjan
ligt eraan hoe oud de auto is en welk land hij vandaan komt. Vandaag de dag kun je je auto zonder afspraak laten schouwen, dit betekend chassisnummer laten controleren met t kenteken. Op die dag wordt dan `t orginele buitenlandse kenteken ingenomen en zal je enkele dagen later het Nederlandse kenteken ontvangen waarmee je je nummerplaten kunt afhalen, met n geldig rijbewijs en paspoort/I.D kaart. Je kunt vooraf n voorlopig kenteken aanvragen bij RDW (dagkenteken) OF de groene plaat van `n garage (de houder/eigenaar van de groene plaat moet dan wel erbij zijn). Kosten hiervoor zijn iets minder dan €100 aan hand van de leeftijd van de auto wordt door de belastingdienst dan gekeken of je nog invoerrechten verschuldigt bent, maar dat hoor je dan vanzelf. als dit alles geregeld is kun je als je je nummerplaten hebt naar n garage die de APK kan afnemen. bij n oldtimer gaat dit dus relatief snel omdat je geen belasting hoeft te voldoen en heb je binnen `n week je kenteken thuis, ik heb de APK er meteen bij gedaan omdat ik toch aansluitend aan de beurt was na schouwen en kon ik 3 dagen later meteen cruisen toen ik de platen opgehaald had
Groeten Ron.
Des te meer ik leer, des te meer vragen blijven onbeantwoord (A. Einstein)