[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Carosserie restauratie : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 17:52

Carosserie restauratie

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Carosserie restauratie

Berichtdoor Harry55 » 19 jul 2012, 23:00

Goedenavond forumleden,

Zoals aangekondigd tijdens de kennismaking wil ik mijn 300SE compleet restaureren. Opzicht is hij in vrij goede staat, maar ik wil toch liever voorkomen dan genezen (vooral als het gaat om roest). Nou is dit mijn eerste klassieker en heb ik niet vaak te maken gehad met roest. Op een aantal punten (wielranden en chroom van bumper) heb ik beginnende roestvorming. Dit ga ik hier ( turkije) laten behandelen. Zijn er nog suggesties/adviezen waar ik vooral op moet letten (kwalen qua roestvorming bijv). Daarnaast heb ik ook een open dak en zie ik op mijn achterraam aan weerszijde een witte waasvorming. Komt dit door vocht, zo ja waar kan dit door komen? Graag hoor ik van jullie waar ik vooral op kan letten.
Harry55

Re: Carosserie restauratie

Berichtdoor Neerven » 20 jul 2012, 12:31

Witte waas bij de ramen duid vaak op vocht wat langs de rubbers komt. Advies is, raam eruit en rubbers vervangen. Controleer ook goed op roestvorming bij de sponningen.
Neerven
Moderator
Moderator

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Re: Carosserie restauratie

Berichtdoor ElGriffo » 20 jul 2012, 18:14

Het witte wat je ziet is de folie die tussen de twee lagen glas zit , De folie is door het vocht tussen het
rubber en het raam "verweekt" waardoor het troebel wordt, dus verkleurd naar een melkachtige kleur
ElGriffo

Carosserie restauratie

Berichtdoor Harry55 » 20 jul 2012, 18:20

Dank jullie wel. Zijn er nog suggesties/adviezen wat ik nu ook het best kan laten behandelen/bekijken?
Harry55

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur