[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
centrale deurvergrendeling en elektronicas probleem : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:40

centrale deurvergrendeling en elektronicas probleem

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

centrale deurvergrendeling en elektronicas probleem

Berichtdoor Leganza » 28 okt 2011, 18:34

Goede dag,
Heb sinds kort probleem met me centrale deurvergrendeling.
Week geleden probleem met me contactslot gehad, sleutel kapot gegaan en ik had er maar 1 :x :sick:
Auto gesleept naar een garage, daar hebben ze de slotcilinder vervangen en dat zwarte schroef geslijpt/geboord (auto bleef 2 dagen bij de garage.. omdat ze een slijptool moesten bestellen), daarna auto opgehaald naar huis gereden, volgende dag probeerde auto te starte en de sleutel draaide weer niet. Toen maar met GuusT gebeld hij kwam langs en hele slothuis vervangen. (nogmaals bedankt GuusT)

Na dat ik de auto naar de garage bracht, deed de centrale deurvergrendeling het niet meer, als ik op de sluit/open knop druk van de alarmbediening gebeurt er niets behalve dat de alarmlichten gaan knipperen, maar verder gebeurt niets, ook als ik de auto start en de alarmlichten schakelaar aan doe terwijl de motor loopt dan hoor je een soort zzzzzz achter het stuur, en alarmlichten knipperen niet.

Als de motor uitstaat en de alarmlichten schakelaar aan doe dan gebeurt er niets. Ook als ik in de auto zit en deur sluit dan lijkt het als of er geen elektronicas werken, stoelbediening raam enz. werken allemaal niet, als ik de bestuurderdeur open maak dan werken ze wel. Echt raar, heb de zekeringen allemaal gecheckt niks aan de hand, ook een tijdje geleden allemaal vervangen voor koper zekeringen. Ook kan ik niet meer bij de kofferbak, omdat die op slot zit en ik de originele sleutel niet meer heb, deurvergrendeling werkt niet dus krijg hem niet meer open. Gelukkig was het slotmechanisme van de bestuurderdeur kapot (al een maand ofzo), die was altijd open en kon nie dicht. De rest deed het wel voor dat ik de auto naar de garage bracht. Maar om terug te gaan naar de garage heeft ook weinig zin, wordt toch niet echt geholpen. En ze hebben zo wat mijn interieur bijna gesloopt bij het contactslot…

Hoop dat iemand een idee heeft,
Alvast bedankt
Groetjes
Leganza

Re: centrale deurvergrendeling en elektronicas probleem

Berichtdoor Basjeva » 29 okt 2011, 00:42

Ter plaatse van de bijrijdersstoel ligt een vertakking van vacuumslangen.
Als je op de slang die van achter komt wat druk zet ontgrendeld de kofferbak.
Even met de compressor en dan hoor je het slot al.

Ik heb dit onlangs zelf ook gedaan en ging prima! Was al bang dat ik een slot uit moest gaan boren. Al meer dan een jaar lag een nieuw slot klaar maar je kent het wel geen tijd.
En een slechter moment dat de auto me in de steek liet kon niet. Ik moest mijn ouders en een anders stel wegbrengen met een hoop koffers heel vroeg in de ochtend....
Even paniek maar toch snel een andere auto kunnen regelen.

Het electra probleem weet ik niet.
Misschien toch even terug naar de garage?
Succes in elk geval.

Bas
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee

Berichtdoor Basjeva » 29 okt 2011, 00:43

Ik had even niet goed opgelet.
Of het bij een SEC hetzelfde is durf ik niet te zeggen maar de kans is groot dat ook daar een vacuümslang van achteraf komt.

Bas
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981

Berichtdoor Leganza » 29 okt 2011, 02:09

Ok bedankt, ga ik morgen ff proberen.
Heb net toch maar zekering nummer 13 vervangen, die leek gewoon goed maar dacht ff probere en ja de knipperlichten doen het weer.

Vergrendeling nog niet, ga ik morgen ff checke
Bedankt!! Houd jullie op de hoogte
Leganza

Berichtdoor Olijfje » 29 okt 2011, 02:56

vertakking van de vacuüm slangen zit aan de binnenkant van de kofferbak ter hoogte van je tankdop , hier zit een vacuüm balgje met een stang eraan die het slotje van de tankdop sluit.
hier vind je ook de vertakking van slangen een gaat naar voren (portier) en een naar het slot van de kofferbak. probeer even met je mond de slangen aan te zuigen en te controleren op evt. lekkage in het systeem. wat soms ook helpt is even de stroom van de accu los te halen , dan reset de vacuüm pomp die trouwens naast het reserve wiel te vinden is.
Groetjes Olijfje / Rob
Olijfje
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Binsbergen » 29 okt 2011, 10:29

En je ramen / stoelen horen het (met contact uit) alleen te doen met de bestuurdersdeur open. Dus daar zit niets fout aan ;)
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek