[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Centrale vergrendeling problemen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 00:59

Centrale vergrendeling problemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Centrale vergrendeling problemen

Berichtdoor HJ1980 » 01 nov 2011, 14:55

Sinds gister werkt de centrale vergrendeling van mijn 380SE niet meer.
Zonet de pomp tevoorschijn getoverd uit de kofferbak. Bij het sluiten/openen van de deur aan de bestuurderskant hoor je de pomp zijn werk doen. Als ik het stekkertje van de stroomtoevoer lostrek, gaat de pomp gewoon door. Uit voorzorg nieuw stekkertje aan gezet.
Geel vacuumslangetje losgemaakt, blaast niet en zuigt niet. Grijs vacuumslangetje losgemaakt, blaast en zuigt wel. Maar nog steeds gaan de overige 3 deuren en kofferbak niet open.
Ergens een lek dus?
HJ1980

Re: Centrale vergrendeling problemen

Berichtdoor PJB380SEC » 01 nov 2011, 16:57

Hoogstwaarschijnlijk een pompje in je deur kapot, d.m.v. zuigen aan de vacuumleiding die vanuit de kofferbak naar voren loopt kun je testen welke pompjes het nog doen. M.aw. meer zuigkracht creeren dan je pomp in de koffer.

Gr. Pieter.
PJB380SEC

Berichtdoor VolvWil » 01 nov 2011, 22:52

ik heb er in mijn showroom/logboek wat over staan en wat plaatjes,bij mij was het balgje rechtsachter lek.
Als je dat leest en vragen hebt laat maar komen.
volvwil 500SE staat het onder in het desbetreffende forum deel showroom/logboek.

Groeten,
Jan Willem
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
VolvWil
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor HJ1980 » 02 nov 2011, 22:49

Oké beide heren, bedankt.
Als ik weer 's wat meer tijd heb (...), zal ik 's kijken of ik iets kan vinden. Ik zag hier op het forum ook al een tekening langskomen van het systeem. Misschien dat ik daar nog iets mee kan. En Volvwil, ik zal je topic 's doorlezen!

Hielke
HJ1980

Berichtdoor Douwe » 04 nov 2011, 21:41

als je heel simpel wil weten waar er een balgje stuk is
ga dan in je auto zitten zorg voor doodse stilte om je heen en laat iemand even de deur opslot doen of van het slot doen
dan kan je de lucht wel horen lekken :D
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Binsbergen » 04 nov 2011, 23:27

Of ff een peuk opsteken en in de leiding rook uitblazen. Dan kun je het ook zien :shock:
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Opmerkingen / andere wagens:

Keer terug naar Techniek