door Chrizzzz » 15 okt 2010, 11:32
Was ik weer eens. Na een tijdje TOCH weer een klap gehad. Hij liep 's morgens slecht en vooral op een koude motor op gas gaf hij weleens een backfire. Ik heb inmiddels mijn bougiekabels vervangen (die bleken al eerder te zijn ingespoten). Het gedeelte waar de massakabel op de bobine was aangesloten daar zat zelfs tape omheen als goedkope oplossing. Ook de rotor heb ik vervangen. Die begon al aardig in te branden. Nu loopt hij 's morgens weer redelijk goed. Mijn monteur had hem daarvoor wat armer afgesteld dus dat moet nog even aangepast worden en dan is hij weer lekker. In ieder geval geen gehort en gestoot meer 's morgens dus het vervangen van de kabels en de rotor heeft een hoop gescheelt. Pas na een backfire wel altijd op dat je je gasklep/backfirebeveiliging nakijkt. Die slaan in de regel altijd krom. Dit zorgt ervoor dat de motor vooral op benzine erg slecht gaat lopen.
Leuk detail: Na het bestellen van kabels voor een 500SE motor bleken deze niet te passen. Ik heb een foto van de verdelerkap en motor gemaakt en naar de verzender opgestuurd. Die gaf mij de wijsheid dat deze verdeler (GROOT) en mijn luchtfilterhuis, waarop 2 lucht inlaten zitten,alleen op 560 motoren zitten. Ik wist dat er een zwaardere motor in is gekomen, omdat het eerst een 380 was die is omgebouwd. Blijkt dus ipv een 500 een 560 te zijn.
De zaak waar ik hem heb gekocht hebben wel hier en daar geknoeid hoor. Er zat een zelfgefabriceerde gasklep in (zelf een metalen plaatje gesneden en gaten erin geboord), Om mijn gasslangen zaten geeneens slangenklemmen (kan levensgevaarlijk zijn), tape om de massakabel als goedkope oplossing, 560 motor ipv de aangegeven 500 motor. Die zaak pretendeert verstand van zaken te hebben daar zij altijd rond de 20 w126ers hebben staan en daar zelf aan sleutelen en gasinstallaties inbouwen, maar ik vind het erg slecht dat zulke (al zijn het kleine dingen) zaken in zo'n korte tijd naar boven komen. Geen goede reclame voor een handelaar in zulke mooie koetsen.