[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Contactslot aan pulp 280SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 05:57

Contactslot aan pulp 280SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Contactslot aan pulp 280SE

Berichtdoor Coenk0 » 24 sep 2016, 15:22

Hoi iedereen,

Ik heb een aantal weken een leuk project in de vorm van een 280SE. Helaas is gelijk de eerste dag de sleutel gebroken, stond op het stuurslot. Hoop over gevonden online, geen pretje.. De auto wel bij mijn lokale monteur voor de deur kunnen krijgen, hij krijgt het alleen niet 123 voor mekaar. Het slot is absoluut niet meer te redden en voor een deel aan gort gedraaid(zit 0,0 beweging in).

Mijn vraag: is er iemand met ervaring van deze situatie die zou kunnen helpen? Uiteraard tegen betaling. Ik heb al een origineel cilinder slot liggen. De houder zou ik ook nog kunnen halen.

Veel dank alvast!
Coenk0

Re: Contactslot aan pulp 280SE

Berichtdoor Douwe » 24 sep 2016, 19:26

Tja beste coen ik zou je wel willen helpen .
Maar gezien ik niet weet in welke omgeving of stad je woonachtig bent omdat je dit niet bij je profiel hebt vermeld.
Zal ik niet gauw zeggen ik kom wel ff langs. :grin: :handgestures-thumbup:

Dus neem ff de moeite en vul bij je profiel ff je woon of verblijfs omgeving in.
Zodat mensen die in jou buurt zitten je desnoods hun hulp aan kunnen bieden.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Coenk0 » 24 sep 2016, 23:25

Hoi Douwe,

Ik heb het gelijk aangepast. Woon in Hilversum!

Groet
Coenk0

Berichtdoor Douwe » 25 sep 2016, 08:16

Je bent een topper :handgestures-thumbup:
Kort geleden was er ook al 1 op hier forum die heeft hem uit geboord als ik het goed heb

Normaal als het slot nog werkt draai je de sleutel tot de eerste stand.
Dan een uit gebogen paperclip in het gaatje drukken langs het slot daar druk je de vergrendeling mee los en dan kan je de zwarte ring los draaien
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 25 sep 2016, 08:24

post159067.html?hilit=Contact%20slot#p159067

Lees dit ook ff en leer van een ander zijn problemen
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 25 sep 2016, 08:27

Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Douwe » 25 sep 2016, 08:33

post160059.html?hilit=Stuurslot#p160059

Zo heb je wel wat lees voer en plaatjes om te bekijken hoe een ander het probleem heeft opgelost
Let wel ff op er zijn ook gevallen bekend dat ze een paar weken later weer problemen hadden met het nieuwe slot
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Coenk0 » 25 sep 2016, 11:15

Douwe,

Dank voor het meedenken, de meeste van de topics had ik gezien inderdaad.

Probleem is dat het boren niet lukt door het loszitten van de ring waar je sleutel ingaat. We zitten echt vast(letterlijk en figuurlijk). Ben echt opzoek naar iemand met ervaring met deze situatie die assistentie kan verlenen.
Coenk0

Berichtdoor Vlim » 25 sep 2016, 12:54

Het slot kun je ook in zijn geheel demonteren als het goed is, dus met stuurslot en al.

Qua uitboren is het gepast geweld. Net zolang op de cilinder inboren tot hij het begeeft. Die ring zou niet in de weg moeten zitten. Begin met het hart van het slot eruit te slopen.
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Coenk0 » 01 okt 2016, 15:48

Nou ik heb de gehele stuurkolom eruit met slot en al.. pinnetje wat stuurslot blokt zit vast, even op het gemak kijken nu. Kan er super bij nu! :grin:
Coenk0

Berichtdoor Douwe » 02 okt 2016, 10:41

indien nodig heb ik nog wel een compleet stuurslot met sleutel en ophang beugel/houder liggen :handgestures-thumbup:
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:

Berichtdoor Coenk0 » 04 okt 2016, 22:12

Douwe, bedankt! Ik had al een slot gevonden, deze zit erin en het werkt weer! Op naar de volgende klusjes, vooral de buitenkant.. de auto is compleet camo uitgevoerd! :grin:
Coenk0

Keer terug naar Techniek