W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 19:11

contactslot plaatsen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)

Moderator: Neerven

contactslot plaatsen

Berichtdoor Muntjewerff » 03 apr 2012, 21:26

hallo ik heb vorige week mijn 420SE opgehaald waar ik erg blij mee ben,maar nu het volgende
ik wilde er een nieuw contact slot in zetten,mede door informatie op dit forum,wist ik hem er uit te krijgen.
allen wil de nieuwe er niet goed in .
ik heb het slotje in de zwarte huls gedaan op de stand gezet zodat het ijzerdraadje er in past,als hem nu monteer en de huls helemaal aandraai klemt de sleutel en wil geen kant op.
ik de huls weer wat losser gedraaid en nu werkt hij wel goed ,alleen het stuurslot werkt nu niet.
heeft iemand hier ervaring mee Gr. muntje.
Muntjewerff

Re: contactslot plaatsen

Berichtdoor ErwinvH » 03 apr 2012, 22:27

Probeer het slot eens zonder huls te monteren. Kijk of hij goed valt.

Als je de sleutel op stand 1 zet (alleen zie dat niet zonder huls), dan zie je wel dat de gaatjes en een lijn zitten dat het ijzerdraadje er in kan. Zonder huls hoeft dat niet, dan je het knopje zo naar binnen drukken met je vinger en plaats je hem op zijn plek. Als je het knopje los laat, zit het slot vast. Dan kan je met de sleutel draaien en er zelfs uithalen en moet hij in het stuurslot vallen. Sleutel er weer, draaien tot de gaatjes weer in een lijn zitten, knopje indrukken en je trekt het slot er weer uit.

Lukt dat niet, dan is in het slothuis iets verdraaid. Als je in het gat kijkt waar het slot in moet, dan zie je 2 vierkante gaatjes. Op je slot zitten 2 puntjes, deze moeten precies in de gaatjes vallen, als je hem naar binnen schuift. Grofweg kan je zeggen dat de twee gaatjes op een lijn moeten zitten met dat uitstulpsel waarmee hij vast zit aan de stuurkolom.
Je kan eventueel hier iets insteken en de 2 gaatjes verdraaien. Als hij in het stuurslot gevallen is, zal dat niet meevallen, dan draai je aan je stuur zodat de stuurslot pen niet onder spanning staat. (Dat zelfde heb je ook met de sleutel als het stuur verdraaid op stuurslot stand.)

Dat zet je het slot er weer in met huls en nu wel met een ijzerdraadje. Het slot moet weer op dezelfde manier in het huis glijden al draaiend aan de huls. Helemaal vast zetten en dan weer iets los draaien totdat de 1 markering op de huls voor het ijzerdraadje is. Dan het ijzerdraadje eruit trekken en de huls vast draaien en dan klikt hij vast als de 1 markering op de plek zit waar de sleutel hoort te zitten op de 1 stand.

Zo moet het toch lukken.
ErwinvH

Re: contactslot plaatsen

Berichtdoor Muntjewerff » 04 apr 2012, 19:58

hoi erwin bedankt voor je uitgebreide reactie,ik vanmiddag geprobeerd om het slotje eruit te halen .maar op een of andere manier klemt er iets,ik denk toch dat het slothuis iets verdraait is of iets dergelijks,ga het vd week nog even proberen.
als ik nu de bus eruit probeer te draaien blijft het slotje vaststeken de bus gaat niet verder want hij komt tegen de contactsleutel aan,maar ik ga nog wel even rommelen bedankt Gr. rob
Muntjewerff

Keer terug naar Interieur