W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 27 mei 2022, 07:51

CONTACTSLOTHUIS DEMONTEREN

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

CONTACTSLOTHUIS DEMONTEREN

Berichtdoor dijkstra3 » 05 nov 2013, 21:14

Is er hier iemand die mij kan uitleggen hoe ik een contactslothuis van een 420SE type 2 kan losmaken
van de stuurkolom?
Ik heb de klem waar het huis mee vast zit los gemaakt maar het huis wil niet uit de stuurkolom.
Ik heb gehoord van iemand dat je ergens een pennetje moet indrukken, maar volgens mij is dat niet bij
type 2 modellen want ik kan nergens zoiets ontdekken.
Wie weet raad?
dijkstra3
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 09 nov 2010, 16:03
Woonplaats: Leeuwarden
Roepnaam: Auke
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: CONTACTSLOTHUIS DEMONTEREN

Berichtdoor Frank117 » 05 nov 2013, 21:46

Het is er wel maar je ziet het moeilijk. Het zit in de buurt van de beugel die je losgemaakt hebt. Met een lange dunne pin kan je het induwen, door de smalle opening tussen de stuurkolom en het dashboard.
Voor zover ik weet moet je sleutel in de accessoirestand staan, anders kan je het niet induwen.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Re: CONTACTSLOTHUIS DEMONTEREN

Berichtdoor Leeflang » 05 nov 2013, 22:06

Wat bijbehorende plaatjes (op het bovenste plaatje hebben ze eerst een boel andere zaken - zoals stuur, richtingaanwijzerschakelaar, stuurkolombekleding - verwijderd om er beter bij te kunnen).
De ring (op het bovenste plaatje net boven de pijl) moet eerst los en misschien iets aan de kant geschoven worden.
slot.gif

slot.jpg

De stekker(s) moet(en) er natuurlijk ook eerst af, daarvoor moet de sleutel in de accessoire stand gedraaid worden, voor het indrukken van de stift staat dat niet vermeld (kan ook eigenlijk niet, want de cilinder is er dan al uitgehaald).
Als het slot een parkeervergrendeling voor de versnellingspook heeft moet die er ook eerst af, maar dat is pas vanaf bouwjaar 1989 of zo.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6716
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: CONTACTSLOTHUIS DEMONTEREN

Berichtdoor Frank117 » 05 nov 2013, 22:12

De cilinder moet er niet uit om de pin in te drukken, maar dan moet je het contact wel op "accessoire" zetten.
Ook de stekkers hoeven er niet per sé eerst af, kan ook als het contactslot al uit de stuurkolom is.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W112 300SE Coupé
560SEC


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten