door Corsleutel » 08 jan 2012, 19:03
Hoi allemaal,
Mijn naam is Jeroen bijnaam Corsleutel (lang verhaal). Ik ben een 3 tal jaren MB fan. Voorheen
kocht ik altijd nieuwe nieuwe auto's maar nu ben ik over gestapt op klassieke Benzen.
Ik ben in het bezit van een witte W124 250D uit 1988. Deze heb ik 3 jaar geleden gekocht bij Nijkamp
door mijn Toyota Corola D4D uit 2003 in te ruilen. Mijn maten verklaarden me voor gek. Ik heb geen
spijt gehad van deze ruil. De W124 rijdt heerlijk en ik heb er in de 100.000 km die ik er mee heb gereden
zeer weinig kosten aan gehad.
Naast deze W124 heb ik ook nog een Porsche 911 3.2 Coupe uit 1985.
Vandaag heb ik een W126 280SE uit 1984 op benzine gekocht. Wagen is van eerste eigenaar uit Granada
Spanje. Techniek is prima in orde. motor, bak, remmen enz heel erg goed. Auto rijdt heerlijk. Alle opties
werken inclusief de airco ! Wagen is inclusief kenteken en een nieuwe APK gekocht.
Buitenkant is zeer netjes. "Slechts" twee las plekjes. 1 bij de achter ruit (stuiver groot gat) in 1 plekje bij
het schuifdak. Onderkant hoedenplank, een heel klein beetje vlieg roest. Deuren, Kofferbak, krikpunten
allemaal in orde. Wel een paar kleine parkeer butsen, eerste eigenaar was een oudere man. Deze zijn er
wel uit te trekken. Een bevriende technieker gaat voor mij deze las plekjes aanpakken dus herstel kosten
zijn laag. Auto is tevens nooit gespoten geweest dus what I see is what I get.
Binnenkant is erg mooi. Ik ga hier weinig werk aan hebben. Zelfs de bekleding is nauwlijks verkleurd.
Paar kleine scheurtjes dashboard. Tja blauwe kleur he ! Km teller werkt nu niet. km stand is echter
aantoonbaar middels Spaanse APK formulieren en garage rekeningen.
De auto staat nu op fuchs velen met maat banden 185/R14/70. ik wil graag 15" velgen i.v.m. beschikbaarheid
nieuwe banden. Welke type moet ik hebben ? Kan bijv W124 15" putdeksels met 195/R15/65 of moeten het
specifiek W126 putdeksels zijn ?
Wbt de teller, kan ik die laten repareren ? Ik hoor hem nu tikken. Tandwieltje tellerwerk afgebroken ?
mvg
Jeroen