[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Defect schuifdak 300SE : Carrosserie & Exterieur

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 16:03

Defect schuifdak 300SE

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Neerven

Defect schuifdak 300SE

Berichtdoor TDS-Steven » 11 aug 2011, 12:09

Hallo allemaal :P

Ik heb een defect schuifdak, het schuifdak is er inmiddels uit en ik weet welk onderdeel kapot is. Op de 2e foto staat het kapotte onderdeel van het schuifdak(linkerkant).

Het kapotte onderdeel komt uit de linkerrails van het schuifdak(kant van de bestuurder). Op de eerste foto heb ik het onderdeel rood omlijnd waar het kapotte deel aan vast zat. Nu is mij echter de vraag hoe krijg ik dit hele gedeelte er uit zodat het eventuele nieuwe onderdeel er weer opgezet kan worden? En zijn deze onderdelen nog te vinden?

Ik hoor graag van jullie :cheer:

Steven
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
TDS-Steven

Re: Defect schuifdak 300SE

Berichtdoor Rs136 » 14 aug 2011, 23:03

Je hebt niet veel aan mijn tip e/o advies.

maar ik had dat ook, heb een compleet dak gekocht, maar je zou eens op ebay.de kunnen kijken

Gr. ron
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder

Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee

Berichtdoor Dennis K » 15 aug 2011, 09:30

Moet je proberen de 2 chromen afdeklijsten los te draaien deze zitten links en rechts met 4 of 5 schroefjes van bovenaf vast. volgens mij is ie dan los maar kan het niet goed zijn op de foto.
En de onderdelen zou je bij de dealer kunnen bestellen want ik denk dat dit wel nieuw te krijgen is.

Groeten Dennis
Ik zeg maar zo een man is niet van stro!
Dennis K
Gold Boarder
Gold Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2011, 09:37

Alles is nog nieuw te krijgen

Het gedeelte waar je "skietje" op zit is 1 geheel en is wel gelijk het duurste
onderdeel en kost bruto ex. € 88,00 euro. volgens de EPC moet je wel wat delen
meevervangen zoals vilten glijstukjes e.d.
ElGriffo

Berichtdoor TDS-Steven » 15 aug 2011, 22:53

Met behulp van jullie reacties en wat pruts en trekwerk is het me inderdaad gelukt om het onderdeel er uit te krijgen. Helaas is het net als bij de andere klusjes wel eens het geval dat er nog meer sneuvelt :P Heb even op Marktplaats gespeurd en heb iets gevonden, ik hoop dat dit het juiste is anders zal ik bij de dealer even een nieuw exemplaar moeten kopen!

Bedankt voor jullie reacties :-)
TDS-Steven

Berichtdoor Rs136 » 29 aug 2011, 12:22

Hey Steven, en al klaar ???

Nieuw is wel heel duur, op m-plaats zit iemand uit België weet ff zijn naam niet meer.
Die bied heel veel W126 onderdelen aan, daar heb ik een compleet schuifkanteldak van gekocht, was nog gewoon gemonteerd in de bak kon dus alles zo over zetten, ook kreeg ik de kabel en d emotor erbij meend evoor 180 euro incl verzendkosten.
Dat is een koopie volgens mij, en zoiets bied jouw ook uitkomst, kun je gelijk zien hoe je het eruit haalt.
En de rest voor reserve,

Gr. Ron

( ja ik weet het beter te duur dan niet te krijgen :-)
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder

Berichtdoor ElGriffo » 29 aug 2011, 12:26

Frank117 ;)

Voor nieuwe onderdelen mag je bij mij wezen
ElGriffo

Berichtdoor Rs136 » 02 sep 2011, 09:22

Hey steven, ik vertelde jouw laatst over die aanbieder van wie ik het complete dak heb gekocht vond hem net op m-plaats, doe de link even via mail.
Zat net op ahum m-plaats toen ik hem tegen kwam.

Gr. Ron
Rs136
Expert Boarder
Expert Boarder

Keer terug naar Carrosserie & Exterieur